MakoLab osiągnął ponad 20 milionów złotych sprzedaży w czwartym kwartale 2024 roku, o 16% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku. To historyczny rekord dla firmy pod względem kwartalnej sprzedaży. Przychody za cały 2024 rok były nieznacznie wyższe niż w poprzednim roku, a wskaźniki rentowności znacząco się poprawiły.
W raporcie za czwarty kwartał 2024 roku MLB (MAKOLAB) ogłosił rekordową kwartalną sprzedaż w wysokości 20,7 miliona złotych, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku. Firma zamknęła 2024 rok ze sprzedażą na poziomie 72,33 mln zł, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem.
Roczne wskaźniki rentowności znacząco się poprawiły. Wynik EBITDA wyniósł 5,85 mln złotych w porównaniu z 5,38 mln zł za 2023 rok, a zysk netto wyniósł 4,039 mln zł w porównaniu z 2,17 mln zł rok wcześniej
"2024 był rokiem pełnym wyzwań dla MakoLab, podobnie jak 2023, ale zamknęliśmy go z satysfakcjonującymi wynikami finansowymi. Przede wszystkim jestem bardzo zadowolony ze sprzedaży w ostatnim kwartale. Po słabszym pierwszym półroczu, nasza sprzedaż wzrosła w porównaniu do 2023 roku. Nasze zarządzanie kosztami było skuteczne i możemy być dumni z zadowalających wskaźników rentowności na koniec roku. Jednocześnie rozszerzyliśmy naszą ofertę o nowe usługi oparte na technologiach i narzędziach sztucznej inteligencji. Chciałbym podziękować naszym klientom za zaufanie, jakim nas obdarzyli w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Zdaję sobie sprawę, że obecne, trudniejsze otoczenie biznesowe wpływa również na ich sektory i tym bardziej cieszę się, że nie miało to negatywnego wpływu na naszą współpracę. Cały zespół MakoLab zasługuje również na uznanie. Osiągnięte przez nas wyniki są efektem pracy i zaangażowania wszystkich naszych 270 pracowników." - Wojciech Zieliński, Prezes Zarządu i CEO
W kwartalnym raporcie firmy podkreślono dwa innowacyjne wdrożenia stworzone dla wspólnego projektu Grupy Kruba i Renault Polska, Renew Factory. Pierwszym jest moduł wykorzystujący sztuczną inteligencję (AI) do identyfikacji uszkodzeń pojazdów pokazanych na zdjęciach, a drugim aplikacja mobilna do weryfikacji stanu technicznego używanego pojazdu i generowania Cyfrowego Certyfikatu Używanego Samochodu. Oba doprowadziły do znacznej poprawy skuteczności i wydajności procesów Renew Factory.
MakoLab opracował również proof of concept na zlecenie wiodącego europejskiego producenta samochodów klasy premium dla rozwiązania zarządzającego rolami, uprawnieniami i dostępem do danych dla użytkowników wielu współistniejących systemów IT. Narzędzie rozwiązuje problem kontroli nadawania uprawnień w złożonych, wielosystemowych środowiskach, co jest szczególnie istotne dla zapewnienia ich bezpieczeństwa.
Ponadto firma ogłosiła działania marketingowe i sprzedażowe związane z usługami opartymi na AI. Pomimo ogromnej popularności samego terminu "AI", klienci wciąż ostrożnie podchodzą do wdrożeń i poszukują odpowiednich zastosowań biznesowych dla AI.
"W ostatnim kwartale 2024 roku zorganizowaliśmy dwudniową konferencję Mako AI Days. Wydarzenie to było dowodem na to, że klienci oczekują od nas inicjatyw wymiany wiedzy i doświadczeń oraz wieloaspektowego badania AI. Dyskusje i rozmowy podczas konferencji doprowadziły już do nowych przedsięwzięć biznesowych, a w tym roku będziemy organizować podobne wydarzenia znacznie częściej, poszukując inspirujących nowych obszarów współpracy z naszymi klientami i partnerami." - Wojciech Zieliński, Prezes Zarządu i CEO
(komunikat przetłumaczony z języka angielskiego)