Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Neptis wzrósł w czwartym kwartale do niemal 1 410 mln zł

Udostępnij

Neptis S.A., właściciel marki Yanosik oraz spółka notowana na głównym parkiecie, podsumowuje wyniki finansowe osiągnięte w IV kw. 2024 r. W analizowanym okresie Spółka wygenerowała ponad 16 mln zł przychodu. W ujęciu rocznym Neptis osiągnął przychód na poziomie blisko 59 mln zł, co stanowi wzrost o 5,82% r./r. Zysk netto Spółki za IV kwartał br. to blisko 1 410 mln zł (+234% kw./kw.) a od stycznia do grudnia br. 2 988 mln zł (+45,6% r./r.). Zysk operacyjny  w IV kw wyniósł ponad 1,5 mln zł (+125,80% kw./kw), a w ujęciu rocznym niecałe 3,5 mln zł (+38,80% r./r.).Łączna liczba aktywnych użytkowników aplikacji Yanosik przekroczyła już 5 milionów.

- Bardzo cieszą mnie, z roku na rok coraz lepsze wyniki finansowe spółki. Jest to przede wszystkim zasługa tego, że w ostatnim roku postawiliśmy na rozwój naszej kadry managerskiej i zmiany w strukturze Spółki. Aby dalej utrzymać tempo rozwoju, musieliśmy wzmocnić naszą firmę – zarówno kadrowo, jak i organizacyjnie. Stale szukamy nowych źródeł przychodu, ale też pracujemy nad rozwojem aplikacji Yanosik – na przełomie października i listopada dodaliśmy możliwość opłacania autostrad oraz portfel cyfrowy, który otwiera nam drogę do wprowadzenia nowych funkcji do ekosystemu aplikacji. - komentuje Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.

Spółka YAN (NEPTIS) stawia w swojej strategii na zdywersyfikowane źródła przychodów, co pozwala jej na stały rozwój. Dzięki aktywnej grupie użytkowników, spółka opracowała produkty, które wpisują się ideę Yanosika, czyli wsparcie kierowców w każdej sytuacji. Ubezpieczenia komunikacyjne i turystyczne, e-winiety, czy raporty o historii pojazdu to tylko niektóre z dodatkowych źródeł przychodowych. Poza tym Neptis stale rozwija portfolio i podwyższa sprzedaż swoich urządzeń. Obecnie na rynku jest około 140 tysięcy aktywnych terminali, które działają w modelu abonamentowym, co daje ponad 8,8 mln zł przychodu kw./kw., a w ujęciu rocznym ponad 30 mln zł przychodu r./r. Przychody rekurencyjne stanowią istotny udział przychodów w strukturze przychodów firmy.

- Strategia dywersyfikacji przychodów przynosi efekty, ponieważ zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i w ujęciu rocznym, przychody z usług w aplikacji oraz przychody ze sprzedaży urządzeń są na podobnym poziomie. Pozwala to nam na opracowywanie różnych koncepcji, które możemy dopasowywać pod użytkownika czy kontrahenta. Przykładem takiej usługi mogą być ubezpieczenia dopasowane do stylu jazdy kierowcy. Jako pierwsi w Polsce zaoferowaliśmy ubezpieczenie,  w którym cena jest skorelowana z zachowaniem kierowcy „za kółkiem”. Z kolei dla kontrahentów, poza licznymi formami reklamy, oferujemy wiele form wykorzystania danych gromadzonych w aplikacji. Przykładowo dla miasta planującego remont głównej arterii, możemy stworzyć symulację tego jak zmieni się ruch w tym czasie. Na podstawie obserwacji zachowań użytkowników jesteśmy w stanie też wychwycić zdarzenia niestandardowe np. w regionie powodziowym, algorytmy zidentyfikowały radykalny spadek aktywności użytkowników w danym rejonie, co wywołało systemową decyzję o uznaniu danego odcinka za nieprzejezdny i jednoczesne przekierowanie ruchu na odcinki bezpieczne dla użytkowników – niedotknięte powodzią. Dziś Neptis jest na etapie, w którym bez obaw możemy planować rozwój, bazując na wypracowanych już źródłach przychodów. – opowiada Adam Tychmanowicz.

W połowie grudnia 2024 Spółka Neptis zadebiutowała na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Zarząd spółki chce w ten sposób zwrócić uwagę inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualych na potencjał jaki ma Neptis oraz jej flagowy produkt, czyli aplikacja Yanosik.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus