BLO (BLOOBER) po szczegółowej analizie podjął decyzję o samodzielnym (w tzw.modelu self-publishing) wydaniu swojej największej produkcji bazującej na własnym IP. Po sukcesie Silent Hill 2 to kolejny krok krakowskiego developera w kierunku realizacji celu strategicznego czyli osiągnięcia pozycji lidera jako developera gier w gatunku horror. „Cronos: the New Dawn” trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku - zarówno w wersji cyfrowej i pudełkowej.
“Cronos: the New Dawn” to największy dotychczasowy autorski projekt Bloober Team.
– Decyzję o wydaniu gry we własnym zakresie poprzedziły wielomiesięczne testy, badania i analizy. Wykazują one, że nawet w pesymistycznym scenariuszu gra gwarantuje spółce sowite przychody. Po premierze Silent Hill 2 mamy duże doświadczenie z dużymi tytułami, a potencjał Cronosa jest naprawdę bardzo duży. Postanowiliśmy podjąć ryzyko samodzielnego wydania aby zapewnić maksymalizacje przychodów i zachować pełną kontrolę nad IP. Bardzo mocno wierzymy, że to będzie kolejny znaczący krok w górę dla naszej firmy – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
„Cronos: the New Dawn” osiągnął już stadium wersji beta. Premiera tego tytułu zapowiedziana jest na bieżący rok. – Historia ostatnich lat pokazuje, że mając nawet najlepszy produkt, bez dobrego marketingu jest on skazany na marginalizację. My mamy produkt jakościowo z najwyższej półki i chcemy zapewnić mu adekwatny marketing. Dlatego zadecydowaliśmy się zaciągnąć kredyt bankowy w wysokości 12 mln USD w większości przeznaczony na działania wydawnicze i marketingowe. Chcę w tym miejscu podkreślić, że koszty developmentu pokrywamy we własnym zakresie. Fakt udzielenia przez czołowy polski bank linii kredytowej pokazuje, że nasze finanse i podejmowane działania są w pełni wiarygodne i świadczą o naszym dynamicznym rozwoju - podkreśla Piotr Babieno.
Kredyt został udzielony na okres do dnia 31 marca 2027 r. Głównym celem są działania wydawnicze i marketingowe związane z grą “Cronos: the New Dawn” oraz rozliczenie wynagrodzenia wynikającego z porozumienia w sprawie warunków zakończenia współpracy z Take 2. Bloober Team SA planuje swoją obecność na marcowym Game Developer Conference w San Francisco.