Akcje Diagnostyka S.A. („Diagnostyka”, „Spółka”, a wraz ze spółkami zależnymi „Grupa” lub „Grupa Diagnostyka”) zadebiutowały na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Kurs akcji na debiucie wyniósł 125,5 zł, co oznacza wzrost o 19,5% względem ceny z Oferty. Po pół godzinie handlu, kurs akcji wynosi ponad 130 zł, co oznacza wzrost o około 25%.
- Cieszymy się z udanego debiutu giełdowego i pierwszych notowań akcji Diagnostyka S.A. To dla nas przełomowy moment i ważny etap w rozwoju Spółki. Do naszego akcjonariatu dołączyli nowi inwestorzy, co jeszcze bardziej umacnia naszą pozycję i otwiera nowe możliwości. Dziękujemy wszystkim akcjonariuszom za zaufanie – wierzymy, że wspólnie będziemy budować dalszą wartość Grupy – komentuje Jakub Swadźba, Współzałożyciel i Prezes Zarządu Diagnostyka S.A.
Dzisiejszego dnia do obrotu na GPW wprowadzonych zostało 17.825.553 istniejących akcji Spółki, w tym wszystkie akcje zaoferowane w IPO (16.147.124). Cena sprzedaży została ustalona na 105 zł za akcję, a wartość Oferty wyniosła blisko 1,7 mld zł.
- Dla nas jest to szczególny etap, w którym jako spółka publiczna zamierzamy spełniać najwyższe standardy komunikacji z inwestorami, traktując obecność na giełdzie jako trwały element naszej długoterminowej strategii rozwoju. Nasz biznes ma łączyć cechy spółki wzrostowej z regularną wypłatą dywidendy, co powinno sprawić, że będzie stanowić atrakcyjną propozycję inwestycyjną – mówi Paweł Chytła, Wiceprezes ds. finansowych Diagnostyka S.A.
Kluczowe informacje o Grupie
- Grupa Diagnostyka jest liderem rynku diagnostyki medycznej w Polsce, dysponując rozbudowaną siecią obejmującą ponad 1 100 własnych punktów pobrań krwi, 156 laboratoriów diagnostycznych oraz 19 pracowni diagnostyki obrazowej.
- Grupa Diagnostyka obsługuje rocznie ponad 20 milionów pacjentów (rozumianych przez Grupę jako łączna liczba pacjentów obsłużonych dziennie w skali roku), wykonując ponad 140 milionów badań.
- Grupa oferuje dostępne i kompleksowe usługi, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów indywidualnych (B2C) oraz klientów biznesowych (B2B).
- Grupa Diagnostyka łączy działalność biznesową z misją społeczną, którą jest badanie, aby pomagać ludziom dbać o zdrowie i żyć dłużej. Dążąc do jej realizacji, Grupa stara się wyznaczać światowe standardy diagnostyki i profilaktyki.