Grupa EUR (EUROCASH) zaprezentowała swoim klientom nową strategię rozwoju dla sieci partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową „Moje Sklepy”. Łączna wartość inwestycji wyniesie rekordowe 40 mln zł i obejmie m.in. modernizację 4 tys. sklepów do końca 2025 r., rozwój narzędzi digitalowych oraz działania promocyjne.
- Działania wspierające handel niezależny są ważnym elementem naszej strategii biznesowej, którą konsekwentnie realizujemy. W naszej orbicie mamy zarówno właścicieli sklepów, jak też konsumentów. Dlatego intensywnie pracujemy, by wyposażać lokalne sklepy w takie narzędzia, które pozwolą im skutecznie konkurować z dużymi sieciami, a jednocześnie budować lojalność konsumentów. Inwestujemy zarówno w technologię, jak też w modernizację sklepów, by zmieniały się tak, jak oczekują tego ich klienci – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.
„Nasz klient, nasz fan”, czyli nowa strategia sieci partnerskich należących do Grupy Eurocash, opiera się na pięciu filarach. Jej kluczowym elementem jest kompleksowe odświeżenie wizerunku sklepów, w tym modernizacja witryn i wnętrz placówek. Obok brandingu poszczególnych sieci, pojawi się także spójna identyfikacja wizualna marki parasolowej „Moje Sklepy”. Spółka zainwestuje też w witrynowe ekrany LED, na których wyświetlane będą treści promocyjne. Dzięki temu sklepy zyskają nie tylko atrakcyjny, nowoczesny wygląd, ale także lepszą widoczność na tle konkurencji.
- Nowa strategia została wypracowana we współpracy z gronem ekspertów oraz franczyzobiorcami, którzy wnieśli do niej swoje unikalne doświadczenie wynikające z bliskiej, bezpośredniej relacji z klientami sklepów. Z jednej strony, zmiany obejmują modernizację lokali, które mają stać się nowoczesne, przestronne i dostosowane do preferencji współczesnych konsumentów. Z drugiej strony, zmieniamy również samo pozycjonowanie lokalnych sklepów. Chcemy zbudować „modę na lokalne zakupy”, a nowa strategia ma to ułatwić – podkreśla Dominik Kasperek, dyrektor generalny Eurocash Sieci Partnerskich.
Nowa aplikacja zbuduje lojalność klientów
Priorytetowym elementem strategii jest rozwój aplikacji mobilnej „Moje Sklepy” wspólnej dla wszystkich trzech sieci partnerskich. Narzędzie ma stać się sercem budowania relacji z klientami. Rozbudowa aplikacji o interaktywne formaty, takie jak stories, wprowadzenie kuponów, loterii oraz innych mechanizmów lojalnościowych ma zwiększyć jej atrakcyjność, zwłaszcza wśród młodszej grupy klientów. Strategia zakłada, że do końca 2025 roku program pozyska milion użytkowników, co ma przełożyć się na zwiększenie obrotów w sklepach należących do sieci.
Kierunek: cyfryzacja
Kolejnym elementem nowej strategii „Moich Sklepów” jest rezygnacja z tradycyjnych gazetek promocyjnych w wersji papierowej. W ich miejsce wprowadzane są cyfrowe nośniki treści – zarówno na ekranach LED w sklepach, jak i w aplikacjach mobilnych. Digitalizacja gazetek odpowiada nie tylko na wyzwania środowiskowe, ale również na zmieniające się nawyki konsumentów – z badań wynika, że aż 70% klientów przegląda oferty promocyjne w wersji online.
Świat cyfrowy stanie się również ważnym punktem styku z klientami w ramach kampanii reklamowych. Kompleksowa strategia komunikacji obejmie media tradycyjne, internet oraz media społecznościowe, docierając zarówno do dotychczasowych klientów, jak i młodszego pokolenia. Ważnym elementem będzie współpraca z influencerami, którzy poprzez angażujące działania pomogą budować modę na zakupy w lokalnych sklepach i podkreślać ich wyjątkowy charakter.
Dostosowanie formatów sklepów do lokalnych potrzeb
Strategia zakłada także dostosowanie formatów sklepów do lokalnych potrzeb konsumentów oraz różnych modeli biznesowych. Podział na „Małe lokalne sklepy” oraz „Duże lokalne sklepy”, a w związku z tym wprowadzenie zróżnicowanych promocji, umożliwi lepsze dopasowanie oferty asortymentowej, a z perspektywy franczyzobiorcy – skuteczniejsze zarządzanie biznesem oraz efektywniejszą egzekucję promocji.
- Nowa strategia jest krokiem milowym w rozwoju naszych sieci partnerskich. Z jednej strony pozwala nam na budowanie spójnego wizerunku marki parasolowej „Moje Sklepy”, a z drugiej – daje możliwość zachowania unikalnego, lokalnego charakteru każdego sklepu. Stawiamy na silne relacje z franczyzobiorcami, cyfryzację i rozwiązania technologiczne, a także lepsze zrozumienie potrzeb klientów. W obliczu dynamicznych zmian rynkowych chcemy, aby nasze sklepy nie tylko przetrwały, ale także odgrywały ważną rolę na lokalnej mapie zakupowej Polaków – wyjaśnia Dominik Kasperek.
Eurocash wspiera tradycyjny handel
Strategia „Nasz klient, nasz fan” to największa inwestycja w historii Eurocash Sieci Partnerskich, z budżetem wynoszącym 40 mln zł. Pierwsze efekty zmian będą widoczne już w maju 2025 r. To kolejny krok Grupy Eurocash w kierunku wspierania lokalnego handlu zarówno w ramach organizowanych sieci, jak i sklepów niezależnych. Ważnym elementem tych działań jest rozwój nowoczesnych narzędzi, takich jak EuroPlatform, która dzięki migracji z M/Platform obejmie wsparciem aż 12 tys. placówek. Jak ogłosiła niedawno spółka, pełna integracja platformy zaplanowana jest na koniec pierwszego kw. 2025 r.