Największy polski dystrybutor materiałów elektrotechnicznych (GPW: GRN) w pierwszym miesiącu 2025 roku zanotował szacunkowo spadek całkowitych przychodów ze sprzedaży o 4% rdr. Kanał ecommerce zwiększył sprzedaż o 16% rdr.
Grupa GRN (GRODNO) opublikowała wstępne szacunkowe dane o sprzedaży w styczniu 2025 roku, z których wynika, że miesięczna sprzedaż spadła o 4% rdr, do 80,3 mln zł. Warto odnotować, że wynik ten został osiągnięty pomimo spadku sprzedaży w segmencie OZE o blisko 28% rdr, do 16,1 mln zł. Oznacza to, że sprzedaż asortymentu elektrotechnicznego wyraźnie wzrosła. Z kolei kanał e-commerce, będący ważnym filarem strategii omnichannel, zwiększył obroty o 16% rdr, do 12,2 mln zł. Łącznie w poprzednich miesiącach bieżącego roku finansowego (trzy kwartały, kwiecień-grudzień 2024 roku) Grupa Grodno zanotowała szacunkowo 905,5 mln zł przychodów, co oznaczało wzrost o 1% rdr.
- Cieszy nas wzrost zrealizowany na asortymencie elektrotechnicznym, gdzie widać pozytywne symptomy, choć nadal odczuwamy presję cenową i silną walkę konkurencyjną. Z kolei tąpnięcie na rynku paneli fotowoltaicznych jest prawdopodobnie przejściowym efektem zawieszonych programów wsparcia rządowego, chociaż nie dysponujemy badaniami rynkowymi na ten temat. Dlatego też nie wyciągamy daleko idących wniosków po jednym miesiącu. Jednocześnie dywersyfikacja biznesowa zdecydowanie wspiera naszą stabilność, która jest siłą Grodna. Z cierpliwością oczekujemy na trwałą zmianę trendów rynkowych – wskazuje Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
Publikacja raportu okresowego Grupy Grodno z finalnymi rezultatami sprzedażowymi i finansowymi za trzy kwartały roku finansowego 2024/2025 (okres od października do grudnia br.) planowana jest na 13 lutego br.