ENT (ENTER) został najemcą hangaru i otworzy na katowickim lotnisku bazę do obsługi technicznej samolotów. Rozwój obsługi hangarowej to istotny krok w celu osiągniecia jak największej efektywności wykorzystania floty przez cały rok.
– Port lotniczy w Pyrzowicach jest naszą główną bazą operacyjną z którego od wielu lat regularnie latamy do destynacji turystycznych w Europie, Azji i Afryce. W 2024 roku było to ponad 130 unikalnych kierunków czyli więcej niż oferował jakikolwiek inny przewoźnik operujący z tego portu. Od początku naszej działalności na rejsach w Pyrzowicach przewieźliśmy 6,8 mln pasażerów, a w 2024 roku Enter Air został pierwszym przewoźnikiem w historii katowickiego lotniska, który obsłużył ponad milion podróżnych w ruchu czarterowym w roku kalendarzowym. Od kilku lat poszukiwaliśmy dogodnych lokalizacji na rozbudowę naszych usług technicznych, a długoletnia umowa najmu hangaru na terenie najdynamiczniej rozwijającego się polskiego portu lotniczego i naszej największej bazy operacyjnej to kolejny krok w rozwoju obsługi hangarowej, po uruchomieniu naszego własnego hangaru na Węgrzech, z którego korzystamy od kilku miesięcy – powiedział Grzegorz Polaniecki, Prezes Enter Air Services.
Enter Air Services podpisała z Górnośląskim Towarzystwem Lotniczym 10-letnią umowę najmu hangaru H2. Obiekt ma kubaturę 106 350 m3 i powierzchnię użytkową 7 912 m2. W hangarze znajdują się dwie zatoki serwisowe oraz rozbudowane zaplecze warsztatowe, socjalne i biurowe. Podpisana umowa to zacieśnienie strategicznej współpracy pomiędzy Katowice Airport, niekwestionowanym liderem w obsłudze ruchu wakacyjnego, a Enter Air, który jest największym przewoźnikiem czarterowym działającym na terenie tego portu, obsługującym około 33% operacji czarterowych.
W październiku 2024 r. Enter Air Services otrzymał certyfikat organizacji obsługi technicznej wydany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego i pozwalający na prowadzenie własnej obsługi w hangarze na Węgrzech. Hangar w Debreczynie to jednostanowiskowy nowoczesny budynek z odpowiednim zapleczem operacyjny, który służy głównie obsłudze samolotów należących do floty Enter Air, ale przewoźnik nie wyklucza świadczenia usług także dla podmiotów zewnętrznych.