Rekordowy, ponad 80-proc. wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek zanotowała w ostatnim kwartale minionego roku ORLEN Paczka. O blisko 155 proc. wzrosła także liczba dostaw do automatów paczkowych. Osiągnięte wyniki to efekt m.in. dynamicznego rozwoju partnerstw z największymi platformami handlowymi i e-sklepami oraz rozwoju sieci logistycznej. Przeniesienie od stycznia br. usługi do nowo wydzielonej spółki ORLEN Paczka umożliwi pozyskanie branżowych inwestorów, co przyspieszy jej rozwój i wzmocni pozycję na rynku e-commerce. W dalszej perspektywie spółka zyska również, dzięki pozyskaniu partnera zewnętrznego.
– Dostrzegamy duże możliwości rozwoju na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce. Chcemy je w pełni wykorzystać, wzmacniając naszą pozycję w tym perspektywicznym biznesie. Miniony rekordowy kwartał jest tego zapowiedzią. Wydzielenie usługi do nowo powstałej spółki ORLEN Paczka pozwoli nam mocniej skoncentrować się na oczekiwaniach klientów i zaproponować jeszcze atrakcyjniejszą, idealnie dopasowaną do ich potrzeb ofertę – mówi Piotr Krężel, Prezes Zarządu ORLEN Paczka sp. z o.o.
W 2024 roku ORLEN Paczka nawiązała strategiczną współpracę z największą w Polsce platformą zakupową w ramach programu Allegro Delivery. W efekcie, od czerwca klienci korzystający z bezpłatnej dostawy SMART! mogą wybrać ORLEN Paczkę i za jej pośrednictwem nie tylko otrzymać przesyłkę, ale także zwrócić ją bez etykiety.
ORLEN Paczka rozwija także współpracę z platformą zakupową Vinted, obsługując jako partner logistyczny rynek polski, a także rynki zagraniczne: litewski, rumuński, węgierski, czeski, słowacki, szwedzki oraz kontynentalną część Finlandii.
W minionym roku pod marką ORLEN Paczka wystartowała pierwsza w Polsce i największa w Europie współdzielona sieć automatów paczkowych. Wprowadzenie tego nowoczesnego rozwiązania było skuteczną odpowiedzią na potrzeby klientów i rynku, a także pozwoliło jeszcze lepiej wykorzystać potencjał sieci, w ramach której w całej Polsce działa już ponad 12 tys. punktów odbioru i nadania paczek, w tym ponad 6 tys. automatów paczkowych. Ich atutem jest dogodna lokalizacja – średnio 7 minut od miejsca zamieszkania klientów. Mają oni aż trzy dni na odbiór przesyłki, z możliwością przedłużenia o jeden dzień, czym usługa wyróżnia się na tle konkurencji.
Wzrost popularności ORLEN Paczki napędza inwestycje w rozwój sieci logistycznej. W 2024 roku uruchomiono 3 centra logistyczne w strategicznych lokalizacjach, co zwiększyło możliwości operacyjne ORLEN Paczki. Otwierane są także kolejne punkty przeładunkowe i oddziały wspierające, a także trasy kurierskie, w efekcie czego liczba kurierów podwoiła się w ciągu roku. ORLEN Paczka zapewnia odbiory przesyłek z magazynów w całej Polsce. Wprowadzono również udogodnienia dla konsumentów – od kwietnia realizowane są sobotnie dostawy do całej sieci, w ramach standardowej usługi, dostępnej dla każdego bez dodatkowych opłat.
Klienci doceniają dynamiczny rozwój i atrakcyjną ofertę ORLEN Paczki, czego potwierdzeniem jest zdobyty w zeszłym roku tytuł Best Logistic Tool w konkursie E-commerce Polska Awards 2024. Jakość usługi mierzona jest wskaźnikiem satysfakcji klienta NPS (NET Promoter Score), który osiągnął wynik 86 punktów. W raporcie „Logistyka i dostawy. Klucz do sukcesu” Izby Gospodarki Elektronicznej ORLEN Paczka znajduje się na podium najlepiej ocenianych metod dostawy. Wysoką jakość potwierdzają też wyniki badań zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2024” Gemius. Sieć automatów ORLEN Paczka jest drugą najbardziej rozpoznawalną i jedną z najlepiej ocenianych sieci w Polsce.
Dla Grupy PKN (PKNORLEN) działalność detaliczna jest najbardziej rozpoznawalnym biznesem, który zgodnie ze strategią będzie intensywnie rozwijać. ORLEN Paczka uzupełnia ofertę stacji paliw i z sukcesem realizuje założony biznesplan.