Giełdowy dystrybutor materiałów elektrotechnicznych w ostatnim miesiącu roku 2024 zanotował szacunkowo wzrost przychodów ze sprzedaży o 4% rdr, a kanał e-commerce zwiększył obroty o 15%.
GRN (GRODNO) opublikowała wstępne dane szacunkowe dane o sprzedaży w grudniu 2024 roku. Wynika z nich, że miesięczna sprzedaż wzrosła o 4% rdr, do 91,4 mln zł, w tym wartość przychodów z segmentu OZE spadła o 3% rdr, do 22,7 mln zł. Z kolei kanał e-commerce, będący coraz ważniejszym filarem strategii omnichannel, zwiększył skalę o 15% rdr, do 9,4 mln zł. W okresie trzech kwartałów bieżącego roku finansowego (kwiecień-grudzień) Grupa Grodno zanotowała szacunkowo 905,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 1% rdr.
- Odczuwamy silną presję cenową w ramach branży elektrotechnicznej, a jednocześnie cała branża odczuwa sytuację w budownictwie i przemyśle. Rynek wciąż jest trudny, ale mimo to umacniamy swoją pozycję, potrafimy zwiększać sprzedaż. Wolumenowo sprzedaliśmy również więcej w segmencie OZE, chociaż globalny spadek cen modułów fotowoltaicznych nie pozwolił na adekwatny wzrost przychodów tego segmentu. Perspektywy długookresowe niezmiennie oceniamy pozytywnie – podkreśla Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
Publikacja raportu okresowego Grupy Grodno zfinalnymi rezultatamisprzedażowymi i finansowymiza trzy kwartały roku finansowego 2024/2025 (okres od października do grudnia br.) planowana jest na 13 lutego br.