Enter Air widzi bardzo dobre perspektywy dla swojej działalności, czego wyrazem jest m.in. oczekiwany wzrost wolumenu przewozów latem tego roku o ok. 10%, poinformował członek zarządu i dyrektor generalny Grzegorz Polaniecki.
"Przed nami bardzo dobre perspektywy. Mamy korzystanie zakontraktowany sezon lato 2016 r., który powinien być lepszy pod względem wolumenu o około 10% od roku 2015. Przed sezonem letnim do floty dołączą dwa nowe samoloty Boeing 737-800 [ich liczba wzrośnie do 19]. Niewątpliwie będzie to miało pozytywny wpływ na wyniki w nadchodzących kwartałach" - powiedział Polaniecki, cytowany w komunikacie.
Spółka podała także, że "najbliższe dwa sezony są w pełni zakontraktowane", a najpopularniejszymi kierunkami w sezonie letnim 2016 będą Hiszpania i Grecja. Ponad 30% fotelo-kilometrów zostanie wykonane na połączeniach poza Polską.
W 2015 r. spółka sprzedała 2 291 foteli (+18,4% r/r) i wykonała 5 212 mln fotelo-kilometrów (+12,2% r/r). Dzięki zwiększeniu skali działalności przychody Grupy Enter Air wzrosły do 757 mln zł wobec 731,5 mln zł w 2014 r. Wynik EBITDA, podobnie jak w poprzednich latach, rósł dynamicznie i w 2015 r. wyniósł 76,5 mln zł, tj. o 81,3% więcej wobec 2014 r. Zysk netto wzrósł do 33,8 mln zł wobec 17,4 mln zł rok wcześniej.
"To był bardzo udany rok. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego udało nam się poprawić wszystkie kluczowe wskaźniki operacyjne i finansowe. Udowodniliśmy, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju. Dzięki pieniądzom pozyskanym od inwestorów giełdowych odnawiamy flotę, co pozwoli poprawiać efektywność działalności" - skomentował Polaniecki.
Pozytywny wpływ na wyniki miało dalsze zwiększanie skali działalności. W sezonie lato 2015 flota Enter Air była o trzy samoloty większa niż rok wcześniej. Pozwoliło to na wzrost liczby wykonanych fotelo-kilometrów o 566 mln do 5 212 mln. Poprawie uległa też rentowność lotów, co m.in. wynika ze zwiększenia oferowania na rynkach zachodnich. Większość rejsów z Europy Zachodniej jest krótsza niż z Polski, co daje wyższą rentowność niż dłuższe trasy z rodzimego rynku.
"Obserwujemy stabilny wzrost polskiego rynku turystycznego. Pozwala nam to z roku na rok nieznacznie zwiększać oferowaną liczbę miejsc w samolotach na lokalnym rynku. Największy nacisk kładziemy jednak na rozwój w krajach Europy Zachodniej, tam popyt na nasze usługi jest praktycznie nieograniczony. Dzięki nisko-kosztowemu modelowi działalności jesteśmy w stanie zaoferować konkurencyjną cenę uzyskując wyższą marżę niż na przelotach z Polski. W ubiegłym roku udział przychodów zagranicznych zwiększył się do 34,4% z 27,4% w 2014 r." - podsumował prezes.
ENT (ENTER) Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach. Flota EnterAir składa się z 17 samolotów Boeing 737. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2015 r., w 2015 r. miała 757 mln zł przychodów.