Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Maciej Gamrot: Medicalgorithmics odbudował już 53% przychodów z USA

Udostępnij

W III kwartale 2024 roku Medicalgorithmics zgodnie z przyjętą strategią koncentrował się na zwiększaniu sprzedaży usług oraz pozyskiwaniu nowych klientów. W tym okresie przychody ze sprzedaży usług wyniosły 5,2 mln zł, w tym na rynku amerykańskim wzrosły o 24 proc. względem II kwartału i osiągnęły 1,2 mln zł. Oznacza to odbudowę 53 proc. przychodów z IV kwartału 2023 r. Od przyjęcia nowej strategii rozwoju, spółka pozyskała 13 nowych klientów. Zarząd Medicalgorithmics spodziewa się pozyskania istotnego klienta w USA jeszcze w tym roku, zgodnie ze swoją strategią i osiągnięcia dodatnich przepływów gotówkowych w drugiej połowie 2025 r.  

- Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, dzięki czemu sukcesywnie zwiększamy sprzedaż usług na kluczowym rynku w USA, rozwijamy nasze flagowe produkty oraz pozyskujemy nowych klientów. Zaprezentowane wyniki pokazują - w szczególności w odniesieniu do rynku USA – że przyjęta przez nas strategia przynosi efekty. A w kolejnych okresach spodziewamy się kontynuacji i dalszego systematycznego wzrostu, czego efektem będzie osiągnięcie dodatnich przepływów gotówkowych w drugiej połowie 2025 r. – mówi Maciej Gamrot, członek zarządu Medicalgorithmics odpowiedzialny za finanse. 

Skonsolidowane przychody Medicalgorithmics w III kwartale 2024 roku wyniosły 5,2 mln zł w porównaniu do 5,9 mln zł w II kwartale 2024 roku. Spadek wyników to efekt przede wszystkim braku z natury acyklicznych przychodów ze sprzedaży urządzeń, które w minionym kwartale wyniosły 13 tys. zł w porównaniu do 488 tys. zł kwartał wcześniej. Mimo to spółka wyraźnie poprawiła wynik operacyjny. Na tym poziomie zaraportowana strata wyniosła 1,7 mln zł wobec 5,1 mln zł straty w II kwartale. 

- Dzięki rozwijanym przez nas strumieniom przychodowym oraz uruchomieniu finansowania z BioFund mamy komfort realizacji strategii, zarówno w zakresie zwiększania sprzedaży, jak i rozwoju technologii.  – dodaje Maciej Gamrot. 

Rynek globalny (z wyłączeniem USA) nadal przynosił większe przychody niż rynek amerykański - odpowiednio 4,0 mln zł przychodów i 1,2 mln zł przychodów. Zgodnie z aktualną strategią spółka skupia się na sprzedaży oprogramowania diagnostycznego o najwyższej marżowości, a sprzedaż urządzeń stanowi jedynie opcjonalną ofertę dla klientów.  

 MDG (MEDICALG) odbudował już 53% przychodów z USA to ogromny sukces zważywszy że w styczniu tego roku mieliśmy zerowe przychody z tego rynku po zakończeniu współpracy z React w Q4 2023 r. Pracujemy obecnie intensywnie na rozwojem sprzedaży usług na tym rynku i pozyskaniem nowych partnerów, z którymi pracujemy bez wyłączności. Efektem tych działań jest 24 proc. wzrost kw/kw i pozyskanie i uruchomienie już 5 nowych IDTF – dodaje Maciej Gamrot. 

W raportowanym okresie notowany na GPW medtech zrealizował dla swoich klientów 72,4 tys. sesji, co stanowi wzrost o 2,5 proc. w porównaniu do II kwartału 2024 r. (70,6 tys. sesji). Wskaźnik ten rośnie już czwarty kwartał z rzędu. W ciągu roku, czyli względem III kwartału 2023 r., liczba sesji wzrosła 2,2-krotnie. 

Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu 2023 roku strategią rozwoju, stworzoną z udziałem głównego akcjonariusza Medicalgorithmics – Biofund Capital Management LLC – spółka zmieniła swój model biznesowy. Odeszła od oferowania wyłącznie zamkniętego systemu diagnostyki kardiologicznej, powiązanego z własnymi urządzeniami do monitorowania pracy serca. W nowej strategii stawia na sprzedaż platformy do analizy wielodniowych zapisów EKG wraz z autorskimi algorytmami AI jako samodzielnym produktem oraz ich integrację z urządzeniami i systemami IT partnerów. Oprogramowanie Medicalgorithmics może być licencjonowane przez klientów, a spółka będzie otrzymywać wynagrodzenie w różnych modelach, w tym w opartym o liczbę wykonanych analiz danych EKG. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus