Do 15.6 mln zł wzrósł zysk netto Grupy Kapitałowej Bloober Team po trzech kwartałach bieżącego roku. To o 183% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wyniki trzeciego kwartału nie uwzględniają wpływu premiery SILENT HILL 2, która miała miejsce 8 października. Znakomicie radzą sobie również spółki zależne - Played With Fire sp. z o.o. oraz Feardemic sp. z o.o.
Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 66,25 mln zł, Grupa Kapitałowa BLO (BLOOBER) zanotowała po trzech kwartałach 2024 r. ponad 16,6 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 133%). W samym trzecim kwartale wynik operacyjny Grupy wyniósł 1,83 mln zł wobec 0,17 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, a zysk netto 1,1 mln zł (0,7mln zł w 3 kw. 2023 r.). Środki pieniężne Grupy na koniec minionego kwartału wyniosły 32 mln zł. – Dla każdej spółki, a zwłaszcza w tak trudnej branży jak nasza, jedną z najważniejszych rzeczy jest stabilność finansowa. – Cieszymy się nie tylko ze znakomitej sytuacji Bloober Team S.A. na rynku, ale również z rosnących przychodów naszych spółek zależnych. Czas wszystko weryfikuje. Od dawna powtarzaliśmy, że strategia specjalizacji i budowania fundamentów pod zdrowy biznes w dłuższym okresie da efekty lepsze od szerokiego rynku gier. Patrząc na światowy sukces SILENT HILL 2 oraz portfolio spółki na przyszły rok i kolejne lata, jestem o to całkowicie spokojny - podkreśla Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Dobre rezultaty Grupy Kapitałowej to także efekt dobrych wyników spółek zależnych Feardemic sp. z o.o. i Played With Fire sp. z o.o.
– 2024 rok jest dla Feardemic rokiem jednoznacznie rekordowym. Wzrosła liczba premier, rozpoczęliśmy współpracę nad grami w wersji VR oraz mobilnej, rozwinęliśmy relacje z dystrybutorami fizycznymi. Mamy za sobą kluczowe premiery gier z serii Garten of Banban. Przychody ze sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku wzrosły niemal trzykrotnie, a zysk netto wyniósł około 1,8 mln zł. To ogromny skok w rozwoju spółki – podsumowuje Damian Pawlak, Prezes Feardemic.
– Miniony rok był dla naszej spółki czasem intensywnego rozwoju, który umocnił naszą pozycję na rynku VR. Trzykrotnie powiększyliśmy zespół, w tym o cenionych specjalistów VR. Wdrożyliśmy nowe technologie do procesów firmy i z powodzeniem rozwijamy kilka projektów jednocześnie, w tym tytuł oparty na znanym międzynarodowym IP oraz prototyp gry finansowany z grantu Kreatywna Europa. Nasze produkty wyszły na nowe platformy, w tym Sony PSVR2, osiągając jeszcze jeden historyczny kamień milowy – pierwsze wydanie pudełkowe naszej gry. Stabilne przychody i zysk netto na poziomie 0,6 mln zł, realizacja bieżących projektów, oraz znacznie wzmocniony zespół, otwierają przed spółką bardzo ciekawe perspektywy – komentuje Bartłomiej Szydło, prezes Played With Fire.
Przypomnijmy, że sprzedaż SILENT HILL 2 po trzech dniach przekroczyła 1 mln egzemplarzy. Średnia ocen i opinie na różnych platformach potwierdzają sukces gry: na Steamie osiągnięto 95% pozytywnych recenzji z prawie 19 tys. opinii, co daje ocenę "przytłaczająco pozytywne". Na PlayStation 5 użytkownicy przyznali średnią ocenę 4,87 na 5, opartą również na niemal 18 tys. opinii. Na Metacritic oceny recenzentów wyniosły 86 na PS5 i 87 na PC, a oceny graczy to odpowiednio 9,2 dla PS5 i 8,9 dla PC. Ważne branżowe media, takie jak IGN Japan czy Eurogamer, oceniły grę na maksymalne 10/10, co dodatkowo podkreśla jej wysoką jakość. Bloober Team zapowiedział również na przyszły rok premierę dotychczas największej własnej produkcji „Cronos: The New Dawn”, znanej wcześniej jako „Projekt C”, która powstaje na platformy PC, PlayStation 5 oraz Xbox X|S.