Grupa SON (SONEL), wiodący producent przyrządów pomiarowych, odnotowała dynamiczne wzrosty sprzedaży oraz poprawę wyników na wszystkich poziomach zyskowności. Skonsolidowane przychody w 3Q24 wyniosły 61,23 mln zł (+25,6% r/r), EBITDA osiągnęła 9,26 mln zł (+43,1% r/r), a zysk netto wyniósł 5,38 mln zł (+75,3% r/r). W 2025 roku Sonel planuje ogłoszenie nowej strategii na lata 2025–2027, której celem będzie dalsza ekspansja oraz umacnianie pozycji na kluczowych rynkach.
Narastająco po trzech kwartałach Grupa odnotowała skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 158,1 mln zł (+4,3% r/r). EBITDA osiągnęła poziom 22,2 mln zł (+9,9% r/r), a zysk netto wzrósł do 11,06 mln zł (+6,3% r/r). Kraj, stanowiący 66% sprzedaży, pozostaje motorem napędowym rozwoju.
Dodatni wynik finansowy odnotowano w każdej spółce Grupy, z wyjątkiem rynku ASEAN. Zarząd podmiotu z Singapuru zakłada jednak poprawę poziomów sprzedaży i wypracowanie za cały rok dodatniego wyniku finansowego. Sonel widzi w tym przedsięwzięciu potencjał zbliżony do obszaru i podmiotu z Indii.Kluczowym wydarzeniem na początku czwartego kwartału było rozpoczęcie działalności przez MBS Sonel GmbH w Niemczech, co wpisuje się w długofalową strategię ekspansji na rynkach międzynarodowych. Niemcy, Indie, Singapur oraz kraje Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu pozostają strategicznymi kierunkami rozwoju Grupy.
W trzecim kwartale 2024 roku odnotowaliśmy satysfakcjonujące wyniki, osiągając wzrosty na każdym poziomie zyskowności. Nasza strategia rozwoju, oparta na ekspansji międzynarodowej i innowacjach produktowych, przynosi efekty. Szczególnie cieszy nas rosnące znaczenie rynków niemieckiego, indyjskiego oraz Bliskiego Wschodu, które otwierają przed nami nowe możliwości. Jednocześnie skupiamy się na dalszej poprawie efektywności operacyjnej, w tym optymalizacji zapasów magazynowych. Skupiamy się na rynkach takich jak Niemcy, które stanowią nasz kluczowy projekt w kontekście nowej spółki i potencjału tego rynku, mimo że kraj ten zmaga się z trudnościami gospodarczymi. Jednocześnie inwestujemy w rozwój w Indiach, Singapurze oraz krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie szczególnie obiecująco prezentuje się Meksyk. Widzimy również duże perspektywy na Bliskim Wschodzie, a także w Holandii, Hiszpanii, Skandynawii oraz Europie Środkowo-Wschodniej, która korzysta na swoim strategicznym położeniu geopolitycznym – powiedział Tomasz Wiśniewski, prezes Sonel.
Narastająco po trzech kwartałach 2024 roku, na poziomie jednostkowym, Sonel osiągnął przychody w wysokości 110,9 mln zł (+4,9% r/r), EBIT 10,3 mln zł (+14,7% r/r), a zysk netto 9,3 mln zł (+27,3% r/r).