Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wirtualna Polska Holding miała w trzecim kwartale 77,4 mln zł zysku netto

Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA
Udostępnij

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży WPL (WIRTUALNA) w trzecim kwartale 2024 roku wyniosły ponad 437 mln złotych. To oznacza wzrost o niemal 8% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Zysk netto spółki wyniósł prawie 80 mln złotych, po wzroście o ponad 11%. Zgodnie z zapowiedziami WP intensywnie rozwija technologie zwiększające efektywność reklamową.

W trzecim kwartale 2024 roku największy wpływ na wyniki Wirtualnej Polski Holding S.A. miał wzrost przychodów w segmencie turystyki. Wyniosły one ponad 208 mln złotych i były wyższe o 12% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży w segmencie reklama i subskrypcje przekroczyły 175 mln, po wzroście o 6,4%. Skorygowany zysk EBITDA Grupy WP wyniósł prawie 154 mln złotych, a zysk netto prawie 80 mln złotych.

 Nasz biznes turystyczny kolejny rok z rzędu zamyka trzeci kwartał- kluczowy w tym obszarze- bardzo solidnymi wzrostami. Jednocześnie nie przestajemy inwestować w technologie, te największe inwestycje dotyczą natomiast działalności reklamowej. Optymalizowane sztuczną inteligencją produkty z rodziny WP Booster odpowiadają od stycznia do września już za ponad 30 mln zł przychodów i notują trzycyfrowe wzrosty do ubiegłego roku. Dziś ogłaszamy start kolejnych typów optymalizacji AI – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.

Nowe optymalizacje WP Booster będą dotyczyły zdarzeń kluczowych m.in. leadów, rejestracji, pobrań czy zapisów na jazdy próbne. Zdarzenia będą dobierane zgodnie z celami biznesowymi klientów. Mechanizm AI będzie odpowiadał za wycenę oraz dobór targetu do kampanii, co z kolei doprowadzi do podniesienia efektywności reklamowej. Dynamiczne targety będą opierały się na personalizacji kampanii, natomiast wycena będzie uwzględniała prawdopodobieństwo konkretnych akcji na stronach klientów reklamowych, wykorzystując precyzyjne modele w czasie rzeczywistym.

Pierwsze miesiące działania WP Boostera przyniosły dobre rezultaty. Docieralność kampanii mierzona jako kliki, które wygenerowały sesję u reklamodawcy, zwiększyła się o ponad 70% u klientów z branży ochrony zdrowia i o ponad 50% u klientów z branży spożywczej czy edukacyjnej.

Uruchomione we wrześniu produkty WP Booster (CPC oraz CPSC) są optymalizowane na sesję na stronie klienta – tzw. "successful click". Pierwszy z nich jest nadal rozliczany za każdy klik (podobnie jak np. w Google PMax), a drugi (co wyróżnia WP na rynku) tylko za te kliknięcia, które faktycznie doprowadziły do sesji na stronie klienta. Produkty te, w przeciwieństwie do WP Booster (ROAS) pracują w górnej części leja sprzedażowego i są w stanie dostarczyć znacząco większe wolumeny kalorycznego ruchu.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus