PGM (PMPG), holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, opublikował wyniki za III kw. 2024 roku. W analizowanym okresie Grupa osiągnęła 24,3 mln PLN przychodów ze sprzedaży oraz odnotowała ujemny wynik EBITDA i wynik netto, które wyniosły kolejno -4,2 mln oraz -5,0 mln PLN. Wyniki finansowe są podyktowane dynamicznymi zmianami na rynku wydawniczym, co odbija się na malejących przychodach z reklam.
- Mając w portfolio dwa z trzech najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce musimy stale dostosowywać się do sytuacji zarówno na rynku, jak i do sytuacji w kraju. Konsekwentna realizacja strategii rozwoju aktywów cyfrowych przynosi pierwsze efekty, a widać to w statystykach portali np. odsłony Wprost.pl wzrosły o 10 mln, a unikalni użytkownicy o ponad 1 mln w ciągu pięciu miesięcy. Widzimy to również po wynikach nowych portali. Jestem dobrej myśli i wiem, że konsekwentna realizacja strategii, która generuje na ten moment ujemny wynik, przełoży się na pozytywne wyniki w najbliższych miesiącach. – komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.
Mając na uwadze dynamiczne zmiany rynkowe Grupa dywersyfikuje kanały dystrybucji treści tworząc nowe portale. We wrześniu został otwarty portal opisujący aspekty medyczne – Newsmed.pl, a w październiku infotuba.pl, mówiący prostym językiem m.in. o podatkach, rynku pracy, zdrowiu czy emeryturach. Infotuba.pl jest czwartym w tym roku serwisem internetowym uruchomionym przez PMPG. Wcześniej uruchomione zostały quizik.pl czy smaki.pl. W przyszłym roku jest również planowana emisja akcji Orlego Pióra – wydawcy Do Rzeczy, co ma przynieść kapitał na rozwój marki.