Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Proacta odnotowuje pierwsze przychody z platformy Dbam o siebie Smart LAB

Udostępnij

Notowana na NewConnect spółka bioinformatyczna PAC (PROACTA) w trzecim kwartale odnotowała wzrost przychodów do 1,7 mln zł. Po sukcesie emisji akcji serii N i pozyskaniu od inwestorów ponad 2 mln zł spółka realizuje kolejne inwestycje w rozwój i promocję platformy Dbam o siebie Smart LAB, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem użytkowników. Proacta poczyniła znaczące kroki biznesowe w sektorze ochrony zdrowia, nawiązując liczne współprace, m.in. z Medidesk, Centrum Edukacji Medycznej oraz podpisując listy intencyjne ze Światowym Centrum Słuchu i Uniwersyteckim Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka. W przyszłości spółka planuje również dalszy rozwój swoich innowacyjnych rozwiązań m.in. dzięki funduszom z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).

- Konsekwentnie pracujemy nad zwiększaniem skali działalności w obszarze produktów własnych Spółki. Obecnie koncentrujemy się na doskonaleniu naszego kluczowego produktu – platformy Dbam o siebie Smart LAB, z której pierwsze przychody odnotowaliśmy w raportowanym kwartale. Inwestycje związane z rozbudową tej platformy oraz koszty amortyzacji miały istotny wpływ na osiągane w 2024 roku wyniki finansowe spółki. Tym niemniej, wraz z rozwojem naszych produktów własnych oraz kontynuacją realizacji zawartych umów, w tym kontraktów podwykonawczych dla organizacji państwowych znacząco wzrośnie rentowność, a tym samym osiągane wyniki finansowe w kolejnych okresach – informuje Arkadiusz Zachwieja, Wiceprezes Zarządu Proacta S.A.

Proacta S.A. w okresie od lipca do września br. wypracowała przychody na poziomie 1,7 mln zł w porównaniu z zerowymi przychodami rok wcześniej. Narastająco w 2024 r. przychody spółki przekroczyły 4,6 mln zł w obliczu marginalnych wyników zanotowanych w 2023 r. W trzecim kwartale Proacta S.A. zanotowała ponad 0,5 mln zł straty, na którą bezpośrednio wpłynęły koszty amortyzacji o łącznej wartości 0,57 mln zł.

W trzecim kwartale Proacta zrealizowała znaczące cele biznesowe i rozwojowe. Z początkiem lipca uruchomiona została platforma „Dbam o siebie Smart LAB”, sklasyfikowana jako wyrób medyczny, która wspiera pacjentów w analizie wyników badań laboratoryjnych. Na dalszy rozwój i promocję platformy w ramach emisji akcji serii N spółka pozyskała od inwestorów ponad 2 mln zł. Aktualnie trwa kampania marketingowo-sprzedażowa skierowana do potencjalnych użytkowników (pacjentów).

W lipcu Proacta zawarła również umowę ramową z firmą Medidesk, której rozwiązania są wykorzystywane przez prawie 700 placówek medycznych. Strategiczna współpraca obejmie wsparcie w sprzedaży oraz promocji produktów i usług Proacta dla klientów B2B.

Rozwiązania analityczne z wykorzystaniem narzędzi AI opracowane przez Proacta S.A. zyskały zainteresowanie uznanych instytucji medycznych. Na przełomie lipca i sierpnia Proacta podpisała listy intencyjne dotyczące przyszłej współpracy ze Światowym Centrum Słuchu oraz Uniwersyteckim Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka. Potencjalne współprace obejmują przygotowanie i realizację projektów opartych na technologii analizy danych opracowanej przez Proacta.

Z początkiem sierpnia Proacta poinformowała o podpisaniu przez swoją spółkę zależną Ve Space Sp. z o.o. trzyletniej umowy z Centrum Edukacji Medycznej na udostępnienie platformy do organizacji wydarzeń online, w oparciu o autorskie rozwiązanie „Ve Space”. Wartość umowy wyniesie ponad 1,6 mln zł, nie wliczając usług dodatkowych, które mogą być zamawiane w trakcie realizacji umowy.

W tym czasie Euvic, jedna z największych grup technologicznych w Polsce, poinformowała o objęciu ponad 10 proc. udziałów w Proacta S.A.

- Ostatnie miesiące były kluczowe dla rozwoju Proacta w sektorze ochrony zdrowia. Nawiązaliśmy niezwykle istotne współprace z partnerami oraz uruchomiliśmy platformę Dbam o siebie Smart LAB. Nasza kampania promocyjna przynosi bardzo dobre rezultaty i wysokie parametry konwersji, co przekłada się na znaczny wzrost użytkowników na stronie. Liczę, że sukcesywnie będziemy zwiększać naszą obecność nie tylko na rynku krajowym, ale także na arenie międzynarodowej, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania dla sektora medycznego. W ramach prowadzonych działań zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał Krajowego Planu Odbudowy (KPO), który przewiduje znaczne środki na rozwój innowacyjnych rozwiązań w obszarze ochrony zdrowia, w tym cyfryzację, sztuczną inteligencję i bioinformatykę. Aktywnie działamy, aby pozyskać te fundusze w ramach projektów własnych oraz realizowanych we współpracy z partnerami branżowymi i podmiotami medycznymi. Nasze rozwiązania idealnie wpisują się w cele KPO, takie jak poprawa efektywności, dostępności i jakości systemu ochrony zdrowia oraz transformacja cyfrowa. Dzięki środkom z KPO chcemy rozwijać nasze produkty i usługi, wspierając modernizację polskiej opieki zdrowotnej – podsumowuje Paweł Ciesielka, Prezes Zarządu Proacta S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus