Spółka technologiczna YAN (NEPTIS), notowana na rynku NewConnect, w trzecim kwartale 2024 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży netto na poziomie 14,4 mln zł, które w stosunku do wyniku z ub. r. uległy zwiększeniu o ponad 21 proc. W ujęciu narastającym od początku 2024 r. przychody wyniosły 42,5 mln zł, rosnąc o 9,5 proc. rok do roku. Zysk Spółki netto za trzeci kwartał br. to przeszło 964 tys. zł, a od stycznia do września br. 1,58 mln zł. Ponadto na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln. Poznańska Spółka jeszcze w tym roku planuje przejść z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
- Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem rozpoznawalności nie tylko naszego brandu, ale i samej Spółki Neptis. Nasze obecne wyniki finansowe pokazują, że zmierzamy w dobrą stronę. Widzimy utrzymującą się tendencję wzrostową i jednocześnie cieszy nas wzrost przychodów netto, które w minionym kwartale br. wyniosły 14,4 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 11,9 mln zł. Wynik na sprzedaży przełożył się na prawie 1 mln zł zysku netto. Kontynuujemy realizację strategii budowania ekosystemu produktów, który dostarczy kierowcom niezbędnych dla nich usług. Warto zaznaczyć, że w ramach rozbudowywania funkcji w aplikacji Yanosik właśnie udostępniliśmy w niej nową usługę: opłaty za Autostrady, którą realizujemy przy wykorzystaniu systemu videotollingu. Obecnie usługa dostępna jest dla użytkowników iOS, a w ciągu kilku dni pojawi się też w systemie Android - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.
Spółka Neptis w ostatnim czasie uruchomiła program dla akcjonariuszy, skierowany do inwestorów indywidualnych. Do programu mogą przystąpić akcjonariusze posiadający co najmniej 10 akcji. Inwestorzy otrzymają możliwość uzyskania atrakcyjnych zniżek na flagowe produkty i usługi właściciela marki Yanosik. Pierwsza promocja trwa do końca listopada 2024 r., a obejmuje urządzenie Yanosik GTR z rocznym abonamentem.
Użytkownicy Aplikacji Yanosik pokonują średnio 55,8 mln kilometrów dziennie, a miesięcznie generują ponad 500 tys. zgłoszeń o zdarzeniach na drodze, co dostarcza Neptis wiedzy zarówno o ruchu drogowym, jakości sieci telekomunikacyjnej oraz stylu jazdy i zachowań kierowców. Yanosik to nie tylko bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne, to również dedykowane urządzenia, działające w oparciu o system abonamentowy.
Średnia liczba unikalnych użytkowników aplikacji Yanosik w trzecim kwartale br. wynosiła ponad 2,4 mln, co w porównaniu r/r oznacza wzrost o 5 proc. Najskuteczniejszy komunikator dla kierowców stanowi nowoczesny system wymiany informacji, informatora o zdarzeniach drogowych, a także przyjaciela kierowcy, którego zadaniem jest wsparcie zmotoryzowanych w każdej potrzebie. Spółka sukcesywnie zwiększa również liczbę użytkowników płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec września br. liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła blisko 130 tys., czyli o prawie 20 tys. więcej niż przed rokiem.
Właściciel marki Yanosik chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzanie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Rozwój tego obszaru działalności Neptis, aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy, dlatego inwestuje zarówno w analizę i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów.
Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.