Wyniki finansowe wypracowane przez 11 bit studios w I-III kwartale 2024 roku były rekordowe w historii. Były lepsze, niż w całym, najlepszym do tej pory dla Spółki, 2020 roku.
Po pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku 11B (11BIT) zanotowała ponad 106,6 mln PLN przychodów ze sprzedaży, czyli 211,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Tylko w III kwartale przychody wyniosły prawie 76 mln PLN, czyli były 7-krotnie większe niż przed rokiem. Trzymając koszty działalności operacyjnej pod ścisłą kontrolą Spółka wypracowała w I-III kwartale przeszło 53 mln PLN zysku operacyjnego i prawie 47,53 mln PLN zysku netto, czyli 3420,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku.
Kluczowe znaczenie dla wyników 11 bit studios za I-III kwartał 2024 roku miała oczywiście premiera gry „Frostpunk 2”, która miała miejsce 20 września 2024 roku (w wersji na komputery PC). – Do końca września sprzedaliśmy 441 tys. kopii gry, uwzględniając zwroty, przy czym aż 53,7 proc. fanów wybrało wersję Deluxe, z której część przychodów będzie rozpoznawana w czasie wraz z premierami kolejnych płatnych dodatków, które ta wersja zawiera – informuje Przemysław Marszał, Prezes Zarządu Spółki. Ujawnia, że do 14 listopada sprzedaż powiększyła się do 511 tys. sztuk. (48,7 proc. wersja Deluxe).
Blisko 25 proc. kupujących „Frostpunka 2” (do 30 września) stanowili fani z Chin (obecnie wskaźnik ten wynosi 24,2 proc.). 18,2 proc. kopii „Frostpunka 2” trafiło do graczy ze Stanów Zjednoczonych (18,5 proc.) a 7,1 proc. do fanów z Niemiec (7,2 proc.). Dla Polski wskaźniki w obu przypadkach wynosiły po 2,9 proc. Bardzo dobra sprzedaż „Frostpunka” w pre-orderach i solidna sprzedaż okresie okołopremierowym (mimo rozczarowujących ocen wystawianych przez graczy) sprawiła, że przychody z tego źródła, uzupełnione o część płatności od Microsoftu z tytułu udostępnienia produkcji w usłudze GamePass, wyniosły prawie 52,33 mln PLN, czyli odpowiadały za 49,1 proc. przychodów Spółki ogółem w okresie I-III kwartału 2024 roku. – Ich uzupełnieniem była bardzo dobra sprzedaż pierwszej części gry z uniwersum „Frostpunk”, w tym płatnych dodatków i produktów towarzyszących, np. gry planszowej czy ścieżki dźwiękowej, a także sprzedaż gier z wydawnictwa – podkreśla Marszał. Przypomina, że w ostatnich kwartałach portfolio sprzedażowe wydawnictwa powiększyło się o gry: „The Invincible”, „The Thaumaturge”, „INDIKA” oraz „Creatures of Ava”. – Łącznie, sprzedaż gier z wydawnictwa odpowiadała w tym roku za 26 proc., czyli 27,62 mln PLN, przychodów 11 bit studios – zauważa przedstawiciel Spółki.
Marszał zapowiada, że w kolejnych kwartałach Spółka chce skupić się na poprawie jakości rozgrywki „Frostpunka 2”, tak aby gra jeszcze lepiej odpowiadała na oczekiwania fanów świata Frostpunka jak i nowych graczy. – Zaadresowanie ich uwag, dokonywane poprzez wypuszczanie kolejnych updateów jak i znaczących rozszerzeń do gry, a także w dalszej kolejności płatnych dodatków, przy wsparciu działań marketingowych, pozwoli zagwarantować długi cykl życia i monetyzacji gry, tak jak ma to miejsce z pierwszą grą z tego uniwersum – wskazuje. Deklaruje, że doświadczenia zebrane przez Spółkę przy premierze „Frostpunka 2” zostaną też wykorzystane przy zaplanowanej na I kwartał 2025 roku premierze gry „The Alters”. – Przykładamy do niej bardzo dużą wagę. Premiera będzie miała duże znaczenie dla naszych wyników finansowych w kolejnych okresach i, w co mocno wierzymy, potwierdzi słuszność realizowanej przez Spółkę aktualnej strategii rozwoju – oznajmia.
Zwraca jednocześnie uwagę, że rynek growy zmienia się bardzo dynamicznie. – Premiera „Frostpunka 2” czy ostatnie premiery gier z wydawnictwa, z których tylko niektóre okazały się sukcesami na jakie liczyliśmy pokazały nam, że musimy nadzwyczaj starannie podejść do tematu, w jakim kierunku chcemy rozwijać 11 bit studios w kolejnych latach. Dotyczy to również strategii dla naszego wydawnictwa – mówi Marszał.
Zapowiada, że 11 bit studios przedstawi plany na przyszłość na Konferencji Inwestorskiej, która zostanie zorganizowana po premierze „The Alters”.