LEG (LEGIMI), pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, opublikował wyniki finansowe za III kwartał br. Spółka wygenerowała 31,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost na poziomie 39% proc. rdr. EBITDA wyniosła 4,4 mln zł. Z kolei zysk netto wzrósł do 2,8 mln zł. Legimi, po zawarciu listu intencyjnego z Platformą Dystrybucyjną Wydawnictw (PDW), jest obecnie w trakcie wypracowywania korzystnych warunków współpracy i nowego modelu rozliczeń.
- Osiągnięte dynamiki w minionym kwartale potwierdzają kontynuację dynamicznej ścieżki wzrostu. Od momentu debiutu na giełdzie cieszymy możemy pochwalić się CAGR-em przychodów na poziomie 39%. Ten trwający od wielu kwartałów wzrost jest w dużej mierze wynikiem realizacji przemyślanej strategii rozwoju oraz utrzymania atrakcyjnej oferty czytelniczej. Cieszymy się, że nasze tempo rozwoju przyciąga uwagę także za granicą. Ostatnio, jako jedna z ośmiu polskich firm, zostaliśmy wyróżnieni w nowym rankingu Financial Times „Europe’s Long-Term Growth Champions”, plasując się na 39. miejscu. W dalszym ciągu zamierzamy kontynuować przyjętą długoterminową strategię – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
Spółka przystąpiła do kolejnego etapu realizacji strategii zwiększenia profesjonalizacji działań grupy Legimi. W rezultacie powołano spółkę zależną Legimi Content, której działalność będzie koncentrować się na nawiązywaniu relacji z wydawcami w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży oraz popularyzacji e-czytelnictwa w Polsce. Wyodrębnienie tej działalności do osobnej spółki pozwoliło Legimi na zwiększenie efektywności operacyjnej oraz skoncentrowanie się na rozwoju oprogramowania platformy.
Z dniem 30 października 2024 r. Legimi zawarło list intencyjny z PDW. Obie strony zadeklarowały wolę współpracy oraz wyrażają intencję ukształtowania nowego modelu, który zapewni bardziej przejrzyste zasady rozliczeń.
- Cieszymy się, że w ramach wspólnych rozmów doszliśmy do wstępnych porozumień. Jesteśmy w trakcie dalszych ustaleń z PDW, które mają doprowadzić do określenia nowych warunków współpracy oraz modelu rozliczeń. Zdajemy sobie sprawę, że ostatnie doniesienia medialne mogły wzbudzić niepokój wśród naszych akcjonariuszy. W celu utrzymania pełnej transparentności wobec rynku, przeprowadzamy audyt, który zweryfikuje wszelkie nieprawidłowości do jakich mogło dojść w systemie płatności – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.