Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Eduardo Zamarripa: Mimo zauważalnego spowolnienia konsumpcji, nasze wyniki prezentują silną pozycję komercyjną AmRest

Udostępnij
  • EBITDA za trzeci kwartał 2024 roku na poziomie 125,3 mln EUR i z marżą 19%, wzrost o 13% rok do roku
  • Profit netto Grupy za trzeci kwartał w wysokości 28,2 mln EUR
  • 21 nowych restauracji otwartych w ciągu kwartału

Grupa EAT (AMREST), wiodący, europejski multibrandowy operator restauracji, kontynuowała solidny wzrost w trzecim kwartale 2024 roku osiągając rekordową sprzedaż kwartalną w wysokości 659,5 mln EUR, o 4,2% więcej niż przed rokiem. Przychody Grupy za pierwsze dziewięć miesięcy wyniosły 1 890,9 mln EUR, co oznacza wzrost o 4,9% wobec porównywalnego okresu sprzed roku.

Dzięki wysokiej sprzedaży w trzecim kwartale 2024 roku, profit netto Grupy ukształtował się na poziomie 28,2 mln EUR, z czego 26,3 mln EUR to zysk przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej. Skumulowana wartość za pierwsze dziewięć miesięcy wyniosła 3 mln EUR.

Wynik EBITDA Grupy w trzecim kwartale bieżącego roku to 125,3 mln EUR, z marżą 19%, co oznacza wzrost o 13% względem porównywalnego okresu z 2023 roku.  Co więcej, dług netto został zmniejszony o 11,4 mln EUR do 465,2 mln EUR. Spadek zadłużenia netto jest efektem wzrostu poziomu płynności o 21,4 mln EUR w ciągu kwartału do kwoty 157,8 mln EUR. Akumulacja gotówki wynika z solidnego cash flow działalności operacyjnej, który wyniósł 122,4 mln EUR, o 33,8 mln EUR więcej niż w poprzednim kwartale, przy jednoczesnym wzroście cash flow z działalności inwestycyjnej do kwoty 51,5 mln EUR (o 18% więcej względem wcześniejszego kwartału). Ta sytuacja, przy wyższym wyniku EBITDA, pozwoliła na zredukowanie poziomu dźwigni finansowej do 1,8x, nieco poniżej estymacji podawanych przez Grupę.

Dodatkowo, AmRest otworzył 21 nowych restauracji w ciągu kwartału. Łącznie, w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrost netto wyniósł 70 lokali, przy wzroście netto 75 lokali własnych.

Według Eduardo Zamarripa, Dyrektora Finansowego AmRest Holdings SE: “mimo zauważalnego spowolnienia konsumpcji gospodarstw domowych na niektórych rynkach, nasze wyniki prezentują silną pozycję komercyjną AmRest, jednocześnie podkreślając przy tym odporność modelu biznesowego Grupy. Niezmiennie zamierzamy koncentrować się na dalszym wzmacnianiu naszej unikalnej obsługi oraz oferowaniu atrakcyjnych cenowo i jakościowo ofert, tak aby jeszcze bardziej sprostać oczekiwaniom naszych gości, budując jednocześnie ich lojalność”.

Wyniki w poszczególnych regionach

W trzecim kwartale 2024 roku sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej rosła w tempie dwucyfrowym, gdzie zanotowano przychody w wysokości 390,9 mln EUR, co stanowi wzrost o 10,4% w stosunku do porównywalnego okresu z roku ubiegłego. Przychody w regionie odpowiadały za 59,3% sprzedaży Grupy. Na uwagę zasługuje także wynik polskiego rynku ze wzrostem sprzedaży o 15,5%. EBITDA  za trzeci kwartał 2024 roku w regionie wyniosła 94,2 mln EUR , z marżą 24,1%.

W Europie Zachodniej przychody w trzecim kwartale 2024 roku wyniosły 225,3 mln EUR, z zauważalnym wzrostem sprzedaży w Hiszpanii o 5,6%. EBITDA ukształtowała się na poziomie 33,1 mln EUR z marżą 14,7%.

W Chinach konsumenci nadal stawiają oszczędności ponad wydatki, co skutkuje spadkiem konsumpcji.  W tym kontekście, sprzedaż AmRest w regionie spadła o 13,1% do poziomu 22,2 mln EUR w trzecim kwartale tego roku. Pomimo mniejszych przychodów, EBITDA wyniosła 4,4 mln EUR z marżą na poziomie 19,7%.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus