W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 21,5 mld zł i były o 13,5% wyższe niż w analogicznym okresie 2023 r. Na koniec września 2024 r. sieć posiadała 2572 sklepy, o 232 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 1,13 mld zł. Zatrudnienie w Grupie Dino zwiększyło się do 47,1 tys. pracowników.
W III kw. sieć Dino uruchomiła 69 nowych marketów, a narastająco od początku roku powiększyła się o 167 nowych marketów. Na koniec września 2024 r. w Polsce funkcjonowały 2572 sklepy z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację zakupów spożywczych i innych produktów podstawowej potrzeby.
Na koniec września 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1014,7 tys. metrów kwadratowych i była o 10,1% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci, zaplecza logistycznego i mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, wyniosły w III kw. 2024 r. 434 mln zł, a narastająco od początku roku przekroczyły 1,13 mld zł i były o 34% wyższe niż rok wcześniej. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat wyniosła blisko 6,3 mld zł.
Przychody ze sprzedaży w okresie I-III kw. 2024 r. wyniosły 21,5 mld zł i były o 13,5% wyższe niż rok wcześniej. 39,7% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku.
Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I-III kw. 2024 r. poziom 4,9%. W III kw. 2024 r. przychody ze sprzedaży DNP (DINOPL) wyniosły 7,6 mld zł i były o 10,6% wyższe niż w III kw. 2023 r. Sprzedaż LFL wzrosła w tym okresie o 2,3%.
– Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Równocześnie dużo uwagi przykładamy do oferowania produktów w atrakcyjnych cenach. Efektem tych działań jest solidny wzrost sprzedaży i rosnąca liczba odwiedzin klientów. Stanowi to dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci
– mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec III kw. posiadało je 2386 sklepów, co stanowiło 93% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła na koniec III kw. 2024 r. 95,2 MW. Narastająco od początku roku Dino Polska uzyskała 78 GWh energii ze słońca, o 30% więcej niż w analogicznym okresie 2023 r.