Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Digitree Group zwiększa stratę w trzecim kwartale

Udostępnij

Digitree Group, działająca w polskim sektorze marketingu cyfrowego i software developmentu dla e-commerce, opublikowała szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe osiągnięte w trzech kwartałach 2024 roku. Pomimo lekkiego spadku przychodów poprawiła skonsolidowany wynik EBITDA o 9 proc., jednocześnie zmniejszając stratę netto względem poprzedniego roku.

Skonsolidowane szacunkowe wyniki Grupy Kapitałowej DTR (DIGITREE) za trzy kwartały 2024 roku (narastająco) kształtowały się następująco:

  • Przychody ze sprzedaży: 58 715 tys. zł (-8 236 tys. zł, tj. spadek o 12,3% r/r)
  • EBITDA: 2 481 tys. zł (+210 tys. zł, tj. wzrost o 9,2% r/r)
  • Zysk brutto: -666 tys. zł (-2 tys. zł r/r)
  • Zysk netto: -819 tys. zł (+ 42 tys. zł)

Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2024 roku wyniosły w przybliżeniu 58 715 tys. zł, wobec 66 951 tys. zł w tym samym okresie 2023 roku. Spadek skonsolidowanych przychodów Grupy Kapitałowej Emitenta wyniósł 8 236 tys. zł, tj. 12,3% r/r. Powodem powyższego spadku był w głównej mierze brak kontynuacji dodatkowego projektu, prowadzonego w ramach segmentu Agencji Digital, który w roku 2023 zauważalnie podniósł przychody Grupy, natomiast miał niewielki wpływ na poziom marży bezpośredniej i EBITDA. Ponadto, wpływ na spadek przychodów miała także mniejsza sprzedaż realizowana przez segment E-commerce Software House, co z kolei było efektem trudnych warunków rynkowych w tym obszarze.

Szacunkowa EBITDA Grupy Digitree Group w trzech kwartałach 2024 roku wyniosła w przybliżeniu 2 481 tys. zł, wobec 2 271 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku, co oznacza wzrost o 210 tys. zł, tj. 9,2% r/r. Ponadto, skonsolidowana strata brutto wyniosła w omawianym okresie sprawozdawczym w przybliżeniu 666 tys. zł, wobec 664 tys. zł straty brutto w trzech kwartałach 2023 roku. Grupa szacunkowo zmniejszyła stratę netto do poziomu około 819 tys. zł, podczas gdy w tym samym okresie 2023 roku strata netto wyniosła 861 tys. zł.

Wpływ na wynik EBITDA miały nakłady na prace rozwojowe, których wartość zmniejszyła się w ramach całej Grupy Kapitałowej z 1 768 tys. zł w trzech kwartałach 2023 roku do 1 479 tys. zł w tym samym okresie 2024 roku. Powyższe wynika z jednoczesnego istotnego zwiększenia nakładów na prace rozwojowe Emitenta w ramach systemu SARE oraz z zakończenia w listopadzie 2023 roku prac rozwojowych prowadzonych w ramach spółki Fast White Cat S.A.

Ponadto, w pierwszym kwartale 2024 roku Emitent rozpoczął amortyzację systemów SARE oraz INIS, która wyniosła w bieżącym okresie sprawozdawczym ok. 675 tys. zł.

Skonsolidowane wyniki Grupy Kapitałowej Digitree Group w ujęciu kwartalnym:

Pierwszy kwartał 2024 roku wobec pierwszego kwartału 2023 roku: Przychody ze sprzedaży: 20 363 tys. zł (-262 tys. zł, tj. spadek o 1,3% r/r), EBITDA: 676 tys. zł (+190 tys. zł, tj. wzrost o 39,1% r/r), Zysk brutto: -448 tys. zł (+49 tys. zł r/r), Zysk netto: -723 tys. zł (+98 tys. zł r/r).

Drugi kwartał 2024 roku wobec drugiego kwartału 2023 roku: Przychody: 19 029 tys. zł (spadek o 5 031 tys. zł r/r), EBITDA: 896 tys. zł (spadek o 10 tys. zł r/r), zysk brutto: -175 tys. zł (spadek o 17 tys. zł r/r), zysk netto: -5 tys. zł (wzrost o 11 tys. zł r/r).

Trzeci kwartał 2024 roku wobec trzeciego kwartału 2023 roku: Przychody: 19 323 tys. zł (spadek o 2 943 tys. zł r/r), EBITDA: 910 tys. zł (wzrost o 30 tys. zł r/r), zysk brutto: -43 tys. zł (spadek o 33 tys. zł r/r), zysk netto: -91 tys. zł (spadek o 68 tys. zł r/r). 

Cieszy nas poprawa wyniku na poziomie EBITDA, zarówno za cały okres dziewięciu miesięcy jak i samego trzeciego kwartału bieżącego roku, pomimo wymagającego otoczenia wokół konsumenta. Szczególnie mocno odczuliśmy je w naszym segmencie E-commerce Software House i agencji performance marketingowej, gdzie największe grono klientów stanowią klienci e-commerce’owi. Niemniej działania optymalizacyjne wprowadzone po stronie kosztowej tej agencji oraz Holdingu, a także solidne wyniki agencji kreatywno-strategicznej i segmentu Digital Media, pozwoliły na poprawę wyniku z punktu widzenia całej Grupy. Na bieżąco śledzimy zmiany na rynku i wprowadzamy nowe usługi do naszej oferty oraz skalujemy rozpoczęte w ostatnim czasie projekty rozwojowe. Liczymy, że te działania pozwolą nam na poprawę wyników Grupy w kolejnych kwartałach. – komentuje Konrad Żaczek, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus