Zgodnie z przedstawionymi wstępnymi danymi, w III kwartale 2024 r. Grupa XTB odnotowała skonsolidowane przychody na poziomie 470,2 mln zł, co oznacza wzrost o 67,3% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r. Zysk netto grupy wzrósł w tym okresie do 203,8 mln zł (z 121,1 mln zł rok wcześniej). Jak podano w raporcie, głównym czynnikiem napędzającym wyniki była:
"(...) wysoka zmienność na rynkach finansowych i towarowych w lipcu i sierpniu rozumiana jako występowanie długich i wyraźnych trendów na rynkach akcyjnych i towarowych oraz stale rosnąca liczba aktywnych klientów (wzrost o 68,7% r/r), połączona z ich dużą aktywnością transakcyjną wyrażoną m.in. w liczbie zawartych kontraktów CFD w lotach (spadek o 4,9% r/r)"
Największy udział w przychodach miały instrumenty CFD oparte na indeksach (44,9%) oraz towarach (38,2%).
W zakończonym kwartale grupa odnotowała wzrost liczby klientów. W III kwartale 2024 r. pozyskano 108 104 nowych klientów, co o 60,1% więcej r/r. Z kolei liczba aktywnych klientów zwiększyła się o 68,7% do 474 117. Grupa stawia sobie za cel pozyskiwanie co najmniej 65-90 tys. nowych klientów kwartalnie.
Koszty działalności operacyjnej wzrosły o 43,5 mln zł r/r do 208,5 mln zł. Wzrosty dotyczyły głównie kosztów wynagrodzeń, marketingu oraz prowizji. Zarząd oczekuje dalszego wzrostu kosztów w 2024 r., szacując, że mogą one być o około jedną piątą wyższe niż w 2023 r.
"Priorytetem Zarządu jest dalszy przyrost bazy klienckiej oraz budowanie marki globalnej. W konsekwencji realizowanych działań nakłady na marketing mogą wzrosnąć o około jedną piątą w stosunku do roku ubiegłego" - dodano