Komisja Nadzoru Finansowego nałożyła na ALR (ALIOR) karę pieniężną w wysokości 300 tys. zł. Decyzja dotyczy nieprawidłowości w przeprowadzaniu analizy wymagań i potrzeb klientów przy oferowaniu umów ubezpieczenia. Nieprawidłowości wystąpiły w okresie od 1 października 2018 r. do 26 października 2021 r. i obejmowały takie produkty jak m.in. ubezpieczenia na życie oraz ubezpieczenia nieruchomości dla kredytobiorców.
"Bank spełnił przesłanki, które były warunkiem zawarcia układu tj. usunął stan niezgodności z prawem poprzez przyjęcie prawidłowych zasad analizy wymagań i potrzeb klientów, zgodnie z wymogami określonymi w ustawie o dystrybucji oraz ujawnił Komisji wszelkie istotne okoliczności dotyczące naruszenia objętego postępowaniem." - czytamy w komunikacie
W rezultacie konstruktywnej postawy banku i zawarcia układu w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji, pierwotna wysokość kary została zmniejszona o 50%. Decyzja KNF ma charakter ostateczny i prawomocny.