Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Pozycjonowanie sklepów internetowych – jakie techniki SEO wspierają wzrost ruchu mobilnego?

materiał partnera

Udostępnij

Coraz więcej osób korzysta z zasobów internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W związku z tym rośnie znaczenie skutecznego pozycjonowania sklepów internetowych, które musi uwzględniać specyfikę tych urządzeń. Aby odpowiednio dostosować swoją strategię SEO do rosnących potrzeb rynku mobilnego, sklepy e-commerce muszą skupić się na kilku ciekawych technikach, które zwiększają konwersję i przyciągają nowych klientów.

Optymalizacja techniczna pod kątem urządzeń mobilnych

Jednym z podstawowych filarów skutecznego pozycjonowania sklepów internetowych jest optymalizacja techniczna, która ma na celu poprawę szybkości ładowania strony oraz dostosowanie witryny do potrzeb użytkowników mobilnych. Google faworyzuje strony, które szybko się ładują i są responsywne. Dlatego każdy sklep e-commerce musi być zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. Przeprowadzenie analizy technicznej, np. w formie audytu Core Web Vitals, pozwala zidentyfikować obszary wymagające poprawy, w tym czas ładowania strony, stabilność wizualną oraz responsywność na różnych rozdzielczościach. Ważne jest także dostosowanie elementów interfejsu strony, a więc nawigacji i przycisków, aby były one wygodne i intuicyjne dla użytkowników korzystających z dotykowych ekranów.

 

Rola fraz kluczowych w pozycjonowaniu mobilnym

Kolejnym istotnym aspektem pozycjonowania sklepów internetowych jest optymalizacja treści i dobór odpowiednich fraz kluczowych. W kontekście urządzeń mobilnych użytkownicy często korzystają z krótszych, bardziej bezpośrednich zapytań, nierzadko zadawanych głosowo. Z tego względu, pozycjonowanie sklepów internetowych powinno uwzględniać frazy kluczowe typu long-tail, które precyzyjniej odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników. Warto także skupić się na optymalizacji treści w taki sposób, aby były one jak najbardziej czytelne i dostosowane do szybkiego przeglądania na mniejszych ekranach.

 

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Kolejną techniką wspierającą pozycjonowanie sklepów internetowych, w kontekście ruchu mobilnego, jest skuteczne linkowanie. Zarówno linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne odgrywa ważną rolę w budowaniu autorytetu sklepu w wyszukiwarkach. Linkowanie wewnętrzne ułatwia użytkownikom mobilnym poruszanie się po sklepie, prowadząc ich do najważniejszych podstron i produktów. Natomiast linki zewnętrzne, pochodzące z wiarygodnych źródeł, zwiększają autorytet sklepu w wyszukiwarce Google. Dobra agencja SEO, np. „Widoczni”, może zaoferować kompleksowe usługi w zakresie link buildingu, co znacząco wpływa na pozycjonowanie ecommerce i poprawia widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania.

 

Więcej informacji na stronie: https://widoczni.com/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus