Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

E-shopping Group pozyska finansowanie od Global Corporate Finance Opportunities 30

Udostępnij

E-Shopping Group, notowana na rynku NewConnect spółka z branży e-commerce, poinformowała o zawarciu umowy inwestycyjnej z Global Corporate Finance Opportunities 30, której doradcą jest renomowana zagraniczna grupa inwestycyjna ABO Securities Ltd. Umowa obejmuje emisję obligacji o wartości do 10 mln zł z możliwością zamiany na akcje, po cenie nie niższej niż aktualny kurs akcji wynoszący obecnie 0,10 zł, a po relistingu 1,40 zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na realizację strategicznych planów rozwoju Spółki, w tym realizację podpisanych umów, budowę nowych marek własnych, a także możliwość przeprowadzenia akwizycji potencjalnych podmiotów.

- Zawarcie tej umowy to kluczowy krok w dalszym dynamicznym rozwoju ESG (ESHOPPING). Nowa linia finansowania, w wysokości do 10 mln zł, zapewni nam stabilność finansową oraz umożliwi dynamiczną realizację przyjętych planów strategicznych. Jesteśmy przekonani, że inwestycja w rozwój marek własnych oraz potencjalne przejęcia, pozwolą nam znacząco zwiększyć nasze przychody już w ciągu najbliższych dwóch lat. Co więcej, osiągnięcia rentowności spodziewamy się już w bieżącym roku, z czego powinni być usatysfakcjonowani także nasi Akcjonariusze – mówi Maciej Nowak, prezes zarządu E-Shopping Group SA.

Dzięki pozyskanemu finansowaniu, Spółka spodziewa się, że w perspektywie dwóch najbliższych lat kilkukrotnie zwiększy swoje przychody, co pozwoli na jej dalszy rozwój oraz umacnianie umocnienie pozycji w branży.

- Nasza inwestycja w E-Shopping Group jest zgodna z naszym zobowiązaniem do wspierania przyszłościowych firm o dużym potencjale wzrostu. Jesteśmy przekonani, że to finansowanie umożliwi firmie szybkie skalowanie, wzmocnienie portfolio marek i wykorzystanie nowych możliwości w konkurencyjnym krajobrazie e-commerce. Wspólnie budujemy fundamenty dla długoterminowego tworzenia wartości, które przyniosą korzyści zarówno Grupie E-Shopping, jak i jej interesariuszom. – powiedział Amine Nedjai, Chief Executive Officer w ABO Securities.

W wyniku najnowszych zmian w akcjonariacie Spółki, Prezes Zarządu oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej E-Shopping Group, kontrolują blisko 53% głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. Oznacza to, że Spółka pozostaje pod kontrolą osób bezpośrednio nią zarządzających, co zapewnia spójność podejmowanych decyzji i zwiększa przewidywalność działań Zarządu.

Silna struktura akcjonariatu oraz pozyskana linia finansowania potwierdzają, że E-Shopping Group znajduje się na stabilnej ścieżce rozwoju, a kolejne kroki milowe pozwalają na realizację ambitnych planów Spółki.

W ostatnim czasie rodzima firma zawarła strategiczną umowę o współpracy z JM Profit – właścicielem marki Profitank oraz innych sklepów i platform marketplace. Współpraca z renomowanym partnerem zapewnia E-Shopping Group gwarancję rozbudowania asortymentu o nowe, niedostępne dla niej dotąd produkty i przyspiesza rozwój w obszarach pozostających wcześniej poza zasięgiem Spółki. Zawarcie umowy sprawiło, że E-Shopping Group SA zyskała dostęp do unikalnych doświadczeń i zasobów partnera, w tym do centrum magazynowania. Powinno to istotnie zwiększyć przewagi konkurencyjne Spółki. Ponadto, we wrześniu br., Spółka podpisała umowę resellerską z dystrybutorem kamer sportowych i akcesoriów remowanej marki SJ CAM. Współpraca rozszerza zasięg rynkowy Sspółki o kolejny, perspektywiczny obszar, co może przełożyć się na wzrost przychodów, przy jednoczesnym braku kosztów operacyjnych, wynikających z rozwijania własnej struktury sprzedażowej.

- Konsekwentne poszerzanie działalności o nowe segmenty to nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów oraz intensywną konkurencję. Z niecierpliwością czekamy na kolejne cele biznesowe, które pozwolą nam skutecznie realizować naszą wizję rozwoju, zarówno na polskim, jak i europejskim rynku e-commerce – podsumowuje Dariusz Wais, Przewodniczący Rady Nadzorczej w E-Shopping Group SA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus