Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

cyber_Folks rezygnuje z rozwoju Blugento, stawia na _Stores

Udostępnij

Stworzona przez cyber_Folks platforma do tworzenia i prowadzenia sklepów internetowych _Stores ma już 1403 płacących klientów. Liczba ta systematycznie rośnie, tylko we wrześniu firma pozyskała 174 nowych klientów _Stores. W związku z dynamicznym rozwojem rynkowym i technologicznym Platformy – zarząd CBF (CYBERFLKS) zdecydował o zaniechaniu rozwoju Blugento i utworzeniu całościowego odpisu wartości tej firmy.

Platforma Blugento była rozwijana przez rumuńską spółkę o tej samej nazwie, w którą cyber_Folks zainwestował w 2019 r. Utworzenie całościowego odpisu zmniejszy zysk operacyjny Grupy cyber_Folks za trzeci kwartał br. o 3,9 mln zł oraz zysk netto przypadający jednostce dominującej o kwotę 1,8 mln zł. Odpis nie ma wpływu na EBITDA i przepływy pieniężne.

- Jak wielokrotnie powtarzaliśmy – koncentrujemy się na rozwoju autorskich narzędzi, które pomagają funkcjonować naszym klientom w Internecie. Obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się produktem w obszarze e-commerce jest _Stores. Na koniec września br. skorzystało z niego 1 403 płacących klientów, a w samym wrześniu pozyskaliśmy 174 nowych płacących użytkowników. Tym samym nie widzimy potrzeby równoległego rozwoju Platformy Blugento, opartej na oprogramowaniu Magento. Rumuńska spółka Blugento, nadal będzie funkcjonować na rynku i generować przychody, niemniej wobec zaprzestania rozwoju technologii właściwa jest aktualizacja jej wartości – informuje Robert Stasik, prezes zarządu cyber_Folks.

Obecnie Grupa cyber_Folks posiada 45,84 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki Blugento S.A.

- cyber_Folks to już teraz silny i aktywny gracz na polskim rynku e-commerce. Obecnie pracujemy nad najnowszą wersją platformy _Stores 2.0. Do końca 2025 roku chcemy dysponować najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą e-commerce w regionie, która może obsłużyć ponad 90 proc. istniejących biznesów e-commerce. –  informuje Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

To kolejne działanie związane z optymalizacją struktury Grupy i realizacją przyjętej strategii rozwoju, która koncentruje się na produktach dedykowanych do szerokiego grona klientów SME, bez względu na sektor ich działalności. W lipcu br. cyber_Folks sprzedał wszystkie posiadające akcje (33,34 proc.) w spółce Profitroom. Kwota transakcji wyniosła 97,5 mln zł, a po uwzględnieniu kosztów transakcyjnych i podatku od zysku, wpływ środków pieniężnych netto wyniósł ok. 82 mln zł. Transakcja ta zwiększy zysk netto Grupy za trzeci kwartał o ok. 46 mln zł.

- Od kilku miesięcy upraszczamy strukturę Grupy, co ma znaczne efekty dla naszego biznesu. Sprzedaż Profitroom pozwoliła na wygenerowanie 3-krotnego zwrotu kapitału, który zainwestowaliśmy w 2020 roku. Konsekwentnie koncentrujemy się na produktach własnych: _Stores i _Now to nasze technologiczne koła napędowe, które pozwalają nam odważnie spoglądać w przyszłość i celować w pozycję lidera w sektorze e-commerce – dodaje Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks. - Zarówno zrealizowana transakcja sprzedaży Profitroom, jak i odpis Blugento, zostaną rozliczone w trzecim kwartale. Nasze możliwości inwestycyjne i spadek zadłużenia pozwalają patrzeć optymistycznie na wyniki w kolejnych kwartałach.

Nadrzędnym celem Grupy jest stały rozwój ekosystemu usług, które pozwolą klientom zaoszczędzić cenny czas na drodze do tworzenia i rozwoju własnego biznesu w Internecie. Najnowszy autorski produkt _Now, innowacyjny kreator stron internetowych napędzany technologią sztucznej inteligencji, zyskuje nowe, coraz liczniejsze grupy odbiorców. Co miesiąc w kreatorze powstaje ok. 2 tys. nowych stron. Obecnie prowadzone są aktywne prace promujące to rozwiązanie w Polsce.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus