Przychody gastronomiczne sieci SFS (SFINKS) po trzech kwartałach 2024 r. wzrosły do 154,3 mln zł i były wyższe o 9,2% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sieć lokali porównywalnych (L4L) również zanotowała wzrost obrotów w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 – o 8,8% r/r do poziomu 143,41 mln zł. Na koniec września br. na przychody ze sprzedaży gastronomicznej Sfinksa (z wyłączeniem sieci Piwiarnia) pracowało 76 restauracji wobec 74 przed rokiem.
- Czas letnich ogródków to zwyczajowo dobry okres dla gastronomii, co także zaprocentowało w tym roku w naszych sieciach. Do obrotów zaczęły się też w coraz większym stopniu dokładać nowe restauracje, jak SPHINX w Rzeszowie czy dwa lokale The Burgers i SPHINX w Poznaniu. Oczekujemy, że swój pełny potencjał sprzedażowy osiągną w IV kwartale. Jednocześnie tegoroczny wrzesień był nieco mniej sprzyjający, niż się spodziewaliśmy, z uwagi na warunki pogodowe, ale też kilka restauracji zostało wyłączonych z pracy z powodów od nas niezależnych. Mimo tych czasowych trudności nasza sieć gastronomiczna wypracowała po raz kolejny wyższe przychody zarówno w ujęciu narastającym, jak i w samym III kwartale, co potwierdza solidność fundamentów, na których zbudowane są nasze sieci – komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Sieć restauracyjna Sfinksa w okresie od lipca do końca września 2024 r. osiągnęła przychody w wysokości 54,8 mln zł wobec 51,43 mln zł rok wcześniej. W tym samym okresie sieć lokali porównywalnych (L4L) wypracowała obroty 51,02 mln zł wobec 48,23 mln zł w III kwartale 2023 r.
Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale (własne i franczyzowe) pod markami SPHINX, The Burgers, Chłopskie Jadło i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.