Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa PTWP sprzedaje spółkę Farmer Direct

Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP
Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP
Udostępnij

Grupa PTWP, realizując wcześniejsze zapowiedzi, sprzedała udziały w spółce Farmer Direct, będącej właścicielem Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw. W transakcji sprzedaży wzięli udział również pozostali udziałowcy spółki Farmer Direct. 100 proc. udziałów Farmer Direct objął inwestor prywatny, który jest właścicielem m.in. internetowego supermarketu spożywczego mamyito.pl. Doświadczenie w e-grocery nowego właściciela pozwoli Lokalnemu Rolnikowi i Wojnie Warzyw wejść na ścieżkę wzrostu.

Platforma Lokalny Rolnik to wirtualny targ z żywnością bezpośrednio od rzemieślniczych i drobnych wytwórców i rolników. Z kolei Wojna Warzyw dostarcza paczki z eliminowanymi często ze sklepowych półek ze względu na wygląd warzywami i owocami.

Nowym, 100 proc. właścicielem, Farmer Direct zostanie Paweł Kozłowski, do którego należy m.in. internetowy supermarket spożywczy mamyito.pl. Jest to polska marka działająca na rynku e-grocery, oferująca zakupy spożywcze przez internet, połączone z usługą ich dostawy prosto do domów klientów w aglomeracji warszawskiej.

– Naszą misją w mamyito.pl jest uwalnianie czasu naszych Klientów, dzięki dostarczaniu im kompleksowych zakupów prosto do ich domów. Z rozmów z naszymi Klientami wiemy, że ich rosnąca świadomość na temat jakości lokalnej, rzemieślniczej żywności często zderza się z barierą ograniczonej dostępności. Wierzę, że umożliwiając zakup tych produktów z dostawą bezpośrednio do domu, znacząco zwiększymy ich dostępność i ułatwimy Klientom korzystanie z najwyższej jakości, lokalnych wyrobów – podkreśla Paweł Kozłowski, współzałożyciel internetowego supermarketu spożywczego mamyito.pl.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Grupa PTW (PTWP) wyszła z inwestycji w Farmer Direct. Pod koniec lipca br. PTWP poinformowało o otwarciu przez Farmer Direct, właściciela Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw, opcji strategicznych i poszukiwaniu inwestora strategicznego lub partnerów do inwestycji w spółkę. Wtedy też dokapitalizowano i objęto udziały, co związane było z rozpoczęciem przeglądu możliwości reorganizacyjnych w zakresie dalszego udziału PTWP-Online w spółce Farmer Direct. Obecna transakcja sprzedaży Farmer Direct kończy proces przeglądu opcji reorganizacyjnej i tym samym spółka przestaje być częścią Grupy PTWP.

– Skupiamy się na dalszym dynamicznym rozwoju kluczowych segmentów naszej działalności. Dla zapewnienia dobrej przyszłości Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw poszukiwaliśmy inwestora z doświadczeniem w branży spożywczej. Cieszymy się, że właśnie taki partner obejmuje udziały. Wierzymy, że doświadczenie nowego właściciela w e-grocery pozwoli wirtualnemu targowi żywności wejść na nowy poziom. Sprzedaż naszych udziałów kończy proces przeglądu opcji reorganizacyjnych – powiedział Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP.

Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw to wirtualne Targi Prawdziwego Jedzenia, oferujące codziennie kilka tysięcy produktów, takich jak warzywa i owoce (również o niedoskonałym wyglądzie, promując niemarnowanie żywności), a także mięso, nabiał, ryby i pieczywo. Platformy wspierają etyczne zakupy, minimalizując ślad węglowy i marnowanie żywności, a także oferują wyroby rzemieślnicze wytwarzane w sposób zrównoważony przez lokalnych rolników. Produkty spełniają standard clean label, a ceny są porównywalne z tradycyjnymi sklepami. W ramach ESG platformy wspierają lokalnych dostawców i promują odpowiedzialność społeczną.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus