Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CI Games z nową strategią rozwoju na lata 2025-2028

Udostępnij

CI Games ogłosiło nową strategię rozwoju, którą będzie realizować w latach 2025-2028. Jej celem jest wzmocnienie pozycji Grupy poprzez szereg kluczowych inicjatyw zmierzających m.in. do poprawy jakości gier, efektywności procesów oraz rozszerzenia grupy docelowej. CIG (CIGAMES) koncentruje się m.in. na najbardziej rozpoznawalnych IP – kolejnej części Lords of The Fallen oraz nowej odsłonie gry z serii Sniper Ghost Warrior. Dodatkowo wprowadza nowy, iteracyjny proces rozwoju gier, skoncentrowany na graczach – za nadzór biura zarządzania i wsparcia produkcją odpowiada Vice President ds. rozwoju – Tom O’Connor.

- Nowa strategia oparta jest na zróżnicowanym portfolio gier, w tym dwóch naszych najmocniejszych IP, nowej strukturze organizacyjnej nadzoru i wsparcia nad procesami produkcji gier oraz wielopłaszczyznowego finansowania rozwoju spółki. Wkrótce planujemy zwiększyć finansowanie dłużne – mówi Marek Tymiński, CEO CI Games.

Aby usprawnić prace produkcyjne, CI Games powołało biuro zarządzania i wsparcia produkcją, na czele z Senior Vice President ds. rozwoju – Tomem O’Connorem. W przeszłości z sukcesem nadzorował on produkcje w Tencent i Sony. W ramach nowej strategii planowana jest także bliższa współpraca między studiami z Grupy, w tym wymiana wiedzy i współdzielenie talentów. Wszystko po to, aby  zbudować bardziej efektywne procesy i tworzenie gier o najwyższej jakości. 

Grupa w najbliższych latach będzie koncentrować się na głównych IP: Project 3 (następna część Lords of the Fallen), nowej części snajperskiej serii – SGW Evolved oraz Project H (nowe, duże IP action-RPG w ramach gatunku fantasy). Wszystkie z nich będą oparte o silnik Unreal Engine 5.

- Stawiamy na pierwszym miejscu graczy, dlatego jeszcze mocniej koncentrujemy się na nich podczas całego cyklu tworzenia każdej gry. Chcemy mieć pewność, że produkty, które trafią na rynek będą spełniać wysokie oczekiwania użytkowników – zarówno pod kątem designu, jak również technicznym – tłumaczy Marek Tymiński.

W 2025 roku CI Games, przez spółkę zależna UNL (UNILABGAM), planuje wydanie gry  Tails of Iron 2.

W pierwszym półroczu 2024 r. CI Games osiągnęło przychody w wysokości 58,3 mln zł oraz EBITDA na poziomie 38,0 mln zł, co daje marżę EBITDA na poziomie 65,1 proc. Od stycznia do czerwca br. zysk netto wyniósł 2,7 mln zł. Po zamknięciu półrocza firma dysponowała gotówką w wysokości 11,4 mln zł, co nie uwzględnia pozyskanego finansowania od Epic Games Inc.

W planach CI Games jest dalsza inwestycja w technologię Unreal Engine 5 oraz współpraca z partnerami zewnętrznymi, takimi jak Epic Games, aby zwiększyć atrakcyjność i dostępność swoich gier na rynku globalnym.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus