AMC (AMICA) przyjęła nową strategię zatytułowaną Back to profitability. Spółka zakłada wzrost sprzedaży na poziomie 3% w 2027 roku oraz powyżej 7% w latach 2030+. Celem jest osiągnięcie rentowności EBITDA na poziomie 5% w roku 2027 oraz 7% w latach 2030+.
"Zgodnie z założeniami wskaźnik RONA (rentowność aktywów netto) miałby osiągnąć poziom 14% w roku 2027 oraz przekroczyć 17% w latach 2030+. Spółka chciałaby utrzymać status spółki dywidendowej i przy zachowaniu stabilnej sytuacji płynnościowej wypłacać do 35% osiąganego zysku netto w formie dywidendy" - podano w komunikacie
Jednocześnie spółka chciałaby utrzymywać wskaźnik długu netto do EBITDA poniżej 2 oraz osiągnąć 25% marży brutto na sprzedaży produktów w roku 2027 oraz 28% w latach 2030+. Zakłada także osiągnięcie marży 7% na poziomie EBITDA i trwały powrót do rentowności.
"Spółka zamierza skupić się na sprzedaży w krajach europejskich, przy czym planowany rozwój sprzedaży na poszczególnych rynkach geograficznych ma być realizowany w oparciu o dedykowane konkretnym rynkom strategie sprzedażowo-marketingowe" - czytamy dalej