Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dane finansowe Grupy Lubawa za pierwsze półrocze 2024 r. oraz list zarządu

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) 1H2024 1H2023 dynamika
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 204 989 139 325 47,1%
Wynik z działalności operacyjnej 34 259 3 398 908,2%
Wynik przed opodatkowaniem 36 862 3 244 1036,3%
Wynik netto 29 838 3 713 703,6%
Inne całkowite dochody -1 318 1 221  
Łączne całkowite dochody 28 520 4 934 478,0%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej -1 526 30 116  
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -5 309 -4 861  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej 862 -18 049  
Przepływy pieniężne netto razem -5 973 7 206  
       
Średnioważona liczba akcji (w szt.) 150 270 000 150 270 000  
Zysk netto na jedną akcję 0,2 0,02 900,0%
  30.06.2024 31.12.2023  
Aktywa trwałe 249 159 250 070 -0,4%
Aktywa obrotowe 330 396 310 231 6,5%
Aktywa razem 579 555 560 301 3,4%
Zobowiązania długoterminowe 36 957 38 470 -3,9%
Zobowiązania krótkoterminowe 151 141 158 893 -4,9%
Kapitał własny 391 457 362 938 7,9%

 

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,

pierwsze półrocze bieżącego roku było rekordowe zarówno pod względem osiągniętych przychodów jak i zysku skonsolidowanego, a także przychodów i wyniku wypracowanych w segmencie sprzętu specjalistycznego. Spółki z Grupy Lubawa skoncentrowane były na realizacji pozyskanych w poprzednich okresach kontraktów, a także pozyskiwaniu nowych.

W pierwszej połowie bieżącego roku osiągnęliśmy skonsolidowane przychody na poziomie 205,0 mln zł, co oznaczało wzrost o 65,7 mln zł w stosunku do pierwszego półrocza 2023 r., skonsolidowany zysk netto wyniósł natomiast 29,8 mln zł, co jak wspomniano powyżej jest najwyższym poziomem osiągniętym do tej pory w I półroczu przez Grupę Lubawa. Segment materiałów reklamowych odnotował, w okresie sprawozdawczym, przychody ze sprzedaży poza Grupę w wysokości 94,8 mln zł, a wynik segmentu wyniósł 15,2 mln zł. Przychód osiągnięty w segmencie tkanin wyniósł 56,7 mln zł, wynik segmentu wyniósł 11,3 mln zł. Segment sprzętu specjalistycznego osiągnął przychody ze sprzedaży zewnętrznej na poziomie 45,9 mln oraz wynik segmentu w wysokości 7,5 mln zł. Jednostkowo Lubawa S.A. osiągnęła 51,2 mln zł przychodów oraz 4,2 mln zł zysku netto, co również było rekordowym poziomem w historii spółki.

Zwiększone istotnie poziomy przychodów w segmentach tkanin i sprzętu specjalistycznego, są w dużej mierze efektem realizacji istotnych kontraktów zawartych w poprzednich okresach. Pozyskano też szereg mniejszych kontraktów realizujących zwiększone zapotrzebowanie zarówno ze strony służb mundurowych, jak i w segmencie tkanin. Długoterminowo bardzo trudno jest przewidzieć poziom zakupów realizowanych przez służby mundurowe, jednak można podejrzewać, że trwające działania militarne za wschodnią granicą Polski, prawdopodobnie będą również w przyszłych okresach wpływać pozytywnie na zainteresowanie produktami Grupy. Zwiększone obroty realizowane w segmentach tkanin i sprzętu specjalistycznego pozwoliły osiągnąć efekty skali, które przyczyniły się do istotnych wzrostów rentowności w tych segmentach. Segment materiałów reklamowych osiągnął zakładane poziomy sprzedaży i wyniku zbliżając się do rekordowych poziomów odnotowanych w I połowie 2022 r.

Dobra sytuacja we wszystkich segmentach Grupy, została osiągnięta dzięki intensywnym działaniom sprzedażowym, a także kontynuowanej stale optymalizacji i kontroli kosztów w spółkach Grupy. W drugiej połowie roku Grupa będzie w dalszym ciągu realizować dostawy w zakresie kontraktów zawartych w poprzednich okresach oraz będą kontynuowane działania zmierzające do pozyskania kolejnych kontraktów.

Minione miesiące charakteryzowały się z jednej strony zwiększonym zainteresowaniem produktami obronnymi Grupy, ale również stanowiły wyzwanie, ze względu na skomplikowaną sytuację geopolityczną oraz wciąż rosnące koszty. Wysiłki podejmowane w spółkach Grupy LBW (LUBAWA), pomimo trudnego otoczenia rynkowego pokazują, że Grupa Lubawa jest silnym organizmem, który potrafi funkcjonować z powodzeniem również w niesprzyjających warunkach. Spółki prowadzą również intensywne działania sprzedażowe, między innymi uczestnicząc w targach branżowych (min. MSPO, DSEI). Pozytywny odbiór prezentowanych tam wyrobów pozwala mieć nadzieję na kontynuację zainteresowania produktami Grupy Lubawa ze strony stałych klientów oraz szanse na pozyskanie nowych kontrahentów.

Dziękujemy za zainteresowanie Grupą Lubawa i z dumą zapraszamy do zapoznania się naszym z raportem półrocznym.

Z poważaniem,

Zarząd Lubawa S.A

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus