Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Asbisu spadły w sierpniu o 5% r/r

Udostępnij

Grupa ASBIS, wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), według wstępnych danych szacunkowych wypracował w sierpniu 2024 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 233 mln USD, wobec 245 mln USD w sierpniu 2023 r., co oznacza, że były one niższe o ok. 5% względem ubiegłego roku.

Sierpień był trzecim, po marcu i lutym, miesiącem o najwyższej sprzedaży w tym roku. Krajami o najwyższych przychodach były: Kazachstan, Ukraina i Zjednoczone Emiraty Arabskie, natomiast Słowacja plasowała się tuż za tymi krajami, na czwartym miejscu.

Sprzedaż w Polsce kształtuje się wciąż na bardzo wysokim poziomie. W sierpniu polska spółka wypracowała bardzo wysoki wzrost o 30% w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.

ASB (ASBIS) bardzo mocno pracuje nad rozwojem swojej sprzedaży, czego wynikiem jest trzeci najlepszy sprzedażowo miesiąc w tym roku. To bardzo dla nas ważne, ponieważ wciąż widzimy wpływ „szarej strefy” na nasze wyniki w Kazachstanie. Bazując jednak na naszym ponad 30-letnim doświadczeniu i szerokim pokryciu geograficznym jesteśmy w stanie ten wpływ zminimalizować. Wciąż mocno rozwijamy sprzedaż w RPA oraz operacje spółki Breezy, która podpisała niedawno bardzo ważny kontrakt w Polsce – rozpoczęła współpracę z liderem w sprzedaży elektroniki i sprzętu AGD w Polsce – RTV EURO AGD. Bardzo nas cieszy to partnerstwo, dzięki któremu coraz więcej osób w Polsce będzie miało możliwość skorzystać z oferty zamiany swojego starego urządzenia na nowe, nie tylko oszczędzając konkretne kwoty ale przede wszystkim wspierając zrównoważone podejście do elektroniki użytkowej i gospodarki w obiegu zamkniętym. Jest to obecnie bardzo ważny trend i jesteśmy dumni, że ASBIS w nim uczestniczy” – powiedział Serhei Kostevitch, Prezes Grupy ASBIS.

„Niedawno zadebiutował nowy model iPhone’a, który wszedł we wrześniu do sprzedaży na czterech naszych rynkach: w Ukrainie, Gruzji, Azerbejdżanie i Mołdawii. Na kolejnych naszych rynkach zadebiutuje on w najbliższych tygodniach” – dodał Serhei Kostevitch.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus