Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Meta współfinansuje prace nad nowym symulatorem Carbon Studio

Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio
Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio
Udostępnij

Carbon Studio S.A. właśnie zakończyła prace nad prototypem i wersją demo gry na bazie nowego IP, którą w istotnej części współfinansuje Meta. Dzięki zawarciu kluczowej umowy z Meta Platform Technologies LLC., spółka rozpoczyna prace nad vertical slice tytułu o roboczej nazwie „Hermes”, który ze względu na wysokość budżetu jest największą z jej dotychczasowych produkcji. Carbon Studio zakłada, że w 2026 r. zakończy prace nad nowym symulatorem, który wzbudza już zainteresowanie czołowych wydawców gier.

- Jesteśmy niezwykle podekscytowani, ponieważ dzięki rozwojowej współpracy z Metą realizujemy największy projekt w historii CRB (CARBONSTU). Podpisaliśmy najważniejszą w tym roku umowę, w ramach której nasz partner współfinansuje istotną część prac nad produkcją. Zapewnia także marketingowe wsparcie, które z pewnością przełoży się na wyniki sprzedażowe nowej gry. Dostrzegamy też duże zainteresowanie projektem „Hermes” ze strony największych wydawców gier – nie tylko z obszaru VR, co bardzo nas cieszy, ponieważ pozostajemy otwarci na rozmowy z nowymi partnerami – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio.

Ambitny projekt pod nazwą kodową „Hermes” jest inspirowany postacią greckiego boga podróżnych oraz transportu. Jego realizacja stanowi odpowiedź na ogromne zainteresowanie tytułami z kategorii symulatorów wśród fanów gier PC i VR.

Carbon Studio rozpoczęło już prace nad etapem vertical slice, którego celem jest stworzenie reprezentatywnego, w pełni funkcjonalnego fragmentu produkcji, który zaprezentuje jej najważniejsze mechaniki, stylistykę oraz interfejs użytkownika.

- Etap vertical slice jest kluczową fazą prac produkcyjnych, ponieważ jego uzyskanie pozwoli ukazać pełnię możliwości płynących z innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanej mechaniki symulatora. Jesteśmy pewni, że nowa produkcja przypadnie do gustu zarówno fanom symulatorów, jak i pozostałym graczom, którzy chętnie sięgają po emocjonującą, immersyjną rozgrywkę. To sprawia, że pracujemy nad projektem „Hermes” z dużym entuzjazmem, nie mogąc się doczekać chwili, w której produkcja trafi do rąk graczy – podsumowuje Prezes Carbon Studio.

Planowany termin realizacji vertical slice to koniec roku 2024. Carbon Studio zamierza ukończyć wszystkie prace nad projektem pod roboczym tytułem „Hermes” w 2026 r. Dokładny termin premiery zostanie ujawniony w osobnym raporcie bieżącym ESPI.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus