Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Creepy Jar podsumowuje pierwsze półrocze, koncentruje się produkcji StarRupture

Udostępnij

W I półroczu 2024 r. CRJ (CREEPYJAR) wypracował ponad 14,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 5,8 mln zł zysku EBITDA oraz 6,1 mln zł zysku netto.

W I półroczu 2024 r. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży Green Hell w wysokości 14,8 mln PLN wobec 19,9 mln PLN w I półroczu 2023 r. Spadek przychodów ze sprzedaży o 26% r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu. Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w I półroczu 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 857 tys. kopii, z czego 104 tys. egzemplarzy na konsolach PlayStation i Xbox. W czerwcu 2024 r. narastająco łączna sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy przekroczyła 6,0 mln egzemplarzy. Zysk netto w I półroczu 2024 r. wyniósł 6,1 mln PL (spadek o 52% r/r), a marża netto wyniosła 41% (spadek o 23 p.p. r/r). Spadek rentowności jest efektem uzyskania niższych przychodów ze sprzedaży.

W I półroczu 2024 r. Creepy Jar udostępnił graczom na PC/Steam dwa duże dodatki do Green Hell:  #19 Flamekeeper oraz #20 Antetaer. Na początku września 2024 r. premierę na PC/Steam miał dodatek #21 Decorations, który znacząco rozwija istniejące i dodaje nowe możliwości dekorowania zbudowanej bazy. Jest to ostatnia aktualizacja rozszerzająca zawartość Green Hell. W ocenie twórców, Green Hell jest już grą kompletną. W związku z tym produkcja dalej będzie wspierana przez studio pod względem technicznym, jednak deweloperzy nie będą pracować nad przygotowaniem kolejnych dodatków. W połowie sierpnia Creepy Jar wydało Green Hell w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Gra zawiera dodatki dostępne do tej pory jedynie na PC – Storage&Transportation, #18 Fortifications i #19 Flamekeeper. Wraz z wydaniem gry Green Hell na urządzenia 9. generacji Creepy Jar, przestało udostępniać aktualizacje na poprzednią wersję konsol z uwagi na ich ograniczone możliwości technologiczne.

W I półroczu 2024 r. Spółka koncentrowała się produkcji StarRupture, w szczególności na realizacji kamieni milowych projektu zmierzających do przygotowania builda early access (wersji gry, którą studio będzie chciało wydać w formule early access). Równolegle trwały prace nad przygotowaniem materiałów marketingowych do promocji gry. W 2024 r. studio opublikowało kolejne devlogi przybliżające kulisy powstawania StarRupture. W pierwszym z nich deweloperzy skupili się na elementach base-buildingu, a w drugim na pokazaniu warunków środowiskowych i otoczenia, w którym będzie toczyć się rozgrywka. Pod koniec sierpnia 2024 r. Spółka po raz pierwszy udostępniła gameplay teaser StarRupture prezentujący jeden z głównych filarów gry – walkę z przeciwnikami podczas obrony bazy.

Szacowany budżet produkcyjny StarRupture wynosi 26 mln PLN. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję gry na dzień 30 czerwca 2024 r. wyniosła 20,8 mln PLN.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus