Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Waldemar Olbryk, Archicom: Budujemy ofertę, aby uzyskać trajektorię sprzedaży dla celu 4000 mieszkań w 2025 r.

Udostępnij

Archicom konsekwentnie zmierza do realizacji średnioterminowego celu – sprzedaży 4000 mieszkań rocznie. Od początku roku spółka zakupiła i zabezpieczyła atrakcyjne grunty w Warszawie, Wrocławiu i w Krakowie pozwalające na realizację ponad 200 tys. PUM. Pierwsza połowa bieżącego roku to także udane wprowadzenia – w ramach 12 projektów na rynek trafiło około 2500 mieszkań. W pierwszej połowie 2024 r. Archicom zrealizował sprzedaż 882 lokali, a z przekazanych klientom 398 lokali rozpoznał przychody na poziomie 325,3 mln złotych.

Jednym z najistotniejszych filarów realizacji ambitnych celów sprzedażowych Archicom jest rozbudowa banku gruntów. Spółka stawia na grunty z zaawansowanymi pozwoleniami, które pozwalają na szybkie wprowadzanie do oferty nowych inwestycji, oraz na atrakcyjne grunty wymagające bardziej złożonych procesów administracyjnych, jednakże pozwalające na realizację większych miastotwórczych projektów typu „destination”. W pierwszej połowie roku 2024 Archicom pozyskał grunty pozwalające na budowę kolejnych 4000 mieszkań w największych polskich miastach.

"W drugim kwartale 2024 r. byliśmy skoncentrowani na nabywaniu kolejnych gruntów. Pozyskaliśmy między innymi ponad 25 tys. mkw. PUM na warszawskim Mokotowie. Zakupiliśmy także nasz pierwszy grunt w Katowicach. Zabezpieczyliśmy ponad 66 tys. mkw. we Wrocławiu i w Warszawie. Jesteśmy zaangażowani w kilka kolejnych ciekawych procesów nabycia gruntów" Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu w Archicom

Stabilna sprzedaż i wprowadzenia nowych inwestycji

ARH (ARCHICOM) odnotował w drugim kw. br. sprzedaż na poziomie 472 mieszkań (łącznie 882 w pierwszym półroczu), przy czym w dostępnej ofercie znajduje się ich aktualnie 3237 (co stanowi około 100% wzrost względem końca roku 2023). Tylko w tym okresie rozpoczęto sprzedaż 1565 lokali w ramach 6 inwestycji: w Krakowie (Wita), Łodzi (Flow), Poznaniu (Wieża Jeżyce), Warszawie (Stacja Wola i Towarowa 22) oraz Wrocławiu (Przystań Reymonta).

"Realizujemy strategię wzrostu, która zakłada osiągnięcie celu 4000 mieszkań sprzedanych w roku 2025. Aby to osiągnąć, wyznaczyliśmy sobie cel pośredni w postaci 2600 mieszkań sprzedanych w 2024 r. Budujemy ofertę, aby uzyskać trajektorię sprzedaży właściwą dla celu 4000 mieszkań sprzedanych w kolejnych latach" Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu w Archicom

Stabilność finansowa fundamentem wzrostu

Wartość aktywów Grupy Archicom na koniec pierwszej półrocza wyniosła ponad 2800 mln zł, co przekłada się na blisko 15% wzrost względem stanu na koniec 2023 r., co obrazuje realizację przyjętej strategii sprzedaży 4000 lokali rocznie.

"Wyniki spółki za pierwsze półrocze 2024 są spójne z harmonogramem przekazań i realizacją strategii sprzedaży 4000 mieszkań rocznie w największych polskich miastach. Przychody ze sprzedaży wypracowane przez naszą spółkę w całym pierwszym półroczu br. wyniosły 325,3 mln zł. Stabilność finansowa jest niezbędna do rozwoju organizacji oraz ekspansji, a tym samym – realizacji celów biznesowych Archicom. Przykładamy do tego obszaru szczególną wagę, dywersyfikując źródła finansowania inwestycji. W pierwszym półroczu 2024 r. zrealizowaliśmy emisję obligacji serii M9 z zapadalnością w 2Q 2027 i serii M10 z zapadalnością w 2Q 2028 na łączną kwotę 358,4 mln PLN. Pozyskany kapitał przeznaczany jest na budowanie potencjału w postaci zabezpieczanych gruntów" Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezes Zarządu w Archicom

Plany na dalszą cześć roku

W nadchodzących miesiącach Archicom będzie kontynuował realizację celów długookresowych. Spółka zakłada zarówno dalsze zakupy działek z zaawansowanymi pozwoleniami na budowę, również w formule lex deweloper, jak i prace nad kosztami realizacji pakietowej w celu optymalizacji kosztów budowy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus