Grupa TORPOL zamknęła pierwsze półrocze 2024 roku z imponującym wzrostem przychodów, ponad 30% rok do roku. Grupa utrzymuje stabilną pozycję finansową i zabezpiecza przyszłość, dzięki rekordowemu portfelowi zamówień o wartości prawie 4,2 mld zł netto.
Grupa TOR (TORPOL), jeden z wiodących wykonawców infrastruktury kolejowej w Polsce, przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku. Mimo wzrostu przychodów netto ze sprzedaży o 30,9% rok do roku, spółka odnotowała spadek rentowności działalności oraz zysku brutto na sprzedaży, głównie z powodu zakończenia projektów charakteryzujących się wyższą marżą i ich rozliczenia do końca 2023 roku.
Skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży osiągnął 49,2 mln zł, przy marży na poziomie 8,8%, a zysk netto Grupy sięgnął 26 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio 61,4 mln zł oraz 38,1 mln zł.
Grupa TORPOL może pochwalić się rekordowym portfelem zamówień o wartości około 4,19 mld zł netto (bez udziałów konsorcjantów, kwot warunkowych czy kosztów komunikacji zastępczej), co zapewnia prowadzenie prac do 2028 roku włącznie. Średnia rentowność na sprzedaży brutto posiadanego portfela zamówień wynosi ok. 6%.
Mimo wyzwań związanych z realizacją kontraktów o niższej marży, spółka utrzymuje dobrą pozycję płynnościową z 256,7 mln zł gotówki na koniec czerwca 2024 roku. Grupa nie posiada zadłużenia netto.
Biorąc pod uwagę trudne okoliczności rynkowe, z którymi się mierzymy, wyniki pierwszego półrocza 2024 roku oceniam pozytywnie. Zgodnie z zapowiedziami, w okresie sprawozdawczym zanotowaliśmy spadek rentowności działalności, powracając z bardzo wysokich marż na poziom typowy dla rynku, na którym działamy. W kwietniu br. pozyskaliśmy największy kontrakt w naszej historii i z pewnością jeden
z największych kontraktów w historii polskiej kolei. Dzięki temu zbudowaliśmy portfel o rekordowej wartości ok. 4,2 mld zł netto bez udziału konsorcjantów. Utrzymaliśmy stabilną pozycję płynnościową. Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do nadchodzących przetargów PKP PLK i CPK, licząc, tak jak pozostali uczestnicy rynku wykonawców, podwykonawców i dostawców, na ich długo oczekiwane ogłoszenie – powiedział Konrad Tuliński, Prezes Zarządu TORPOL S.A.
Na początku kwietnia 2024 roku, TORPOL (w konsorcjum z Intop Warszawa Sp. z o.o.) podpisał umowę
z PKP PLK na modernizację odcinka Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice. Wartość umowy wynosi ok. 3,4 mld zł netto, z tego ok. 70% przypada na TORPOL.
Realizacja kontraktu z PKP PLK w Katowicach to jedno z kluczowych zadań, które będzie miało znaczący wpływ na naszą działalność w najbliższych latach. Prowadzenie tak dużego wielobranżowego i skomplikowanego projektu wiąże się z licznymi wyzwaniami i ryzykami, koniecznością wielu uzgodnień z Zamawiającym i Miastem, jednak jesteśmy w pełni przygotowani do jego realizacji. We wrześniu rozpoczęliśmy prace budowlane – dodał Prezes Tuliński.
Na poziomie jednostkowym TORPOL osiągnął w minionym półroczu 484,3 mln zł przychodów, 42,7 mln zł zysku ze sprzedaży brutto, 22,7 mln zł zysku operacyjnego i 23,9 mln zł zysku netto.