Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wojciech Wronowski: Rentowność pozostanie priorytetem dla Huuuge

Udostępnij

Globalny producent i wydawca gier free-to-play, Huuuge Inc., opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku. Spółka utrzymała wysoką rentowność i silne przepływy pieniężne, pomimo zwiększonych nakładów na marketing oraz pozyskiwanie nowych użytkowników, a także pomimo osłabienia rynku w segmencie gier typu social casino.

  • Przychody w II kwartale 2024 roku: 63,4 mln USD, spadek o 8,4% rdr i 5,4% względem I kwartału 2024 roku
  • Skorygowana EBITDA w II kwartale 2024 roku: 19,4 mln USD, spadek o 29,3% rdr oraz 11,4% w porównaniu z I kwartałem 2024 roku
  • Koszty sprzedaży i marketingu w II kwartale 2024 roku: 15,6 mln USD, wzrost o 40% rdr oraz o 3,1% względem I kwartału 2024 roku
  • Zysk netto w II kwartale 2024: 15,1 mln USD, spadek o 30,6% rdr i 8,9% względem I kwartału 2024 roku
  • Spadek skorygowanej marży EBITDA z 39,8% w II kwartale 2023 roku oraz z 32,8% w I kwartale 2024 roku do 30,7% w II kwartale 2024 roku
  • Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej: 18,3 mln USD, spadek o 10,6% rdr, wzrost o 27,1% względem I kwartału 2024 roku
  • Przychody kanału D2C (webshop) w II kwartale 2024: wzrost do 12% całości przychodów, wzrost o 108,1% rdr i 35,2% kw./kw.

Wyniki flagowych gier

Pomimo osłabienia rynku gier social casino, Huuuge odnotował stabilizację kluczowych wskaźników operacyjnych (KPI) swoich flagowych gier. Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) wzrosła o 2,7% rdr, choć odnotowano nieznaczny spadek o 1,7% względem I kwartału 2024 roku. Średni przychód na płacącego użytkownika (ARPPU) wzrósł o 3,1% rdr oraz o 4,1% w porównaniu do I kwartału 2024 roku demonstrując stabilny poziom monetyzacji.

Wysoka marża EBITDA utrzymana w drugim kwartale 2024 r.

HUG (HUUUGE) nadal skupia się na osiąganiu długoterminowej rentowności. Skorygowana marża EBITDA wyniosła 30,7%, co oznacza spadek o 2,1 punktu procentowego w porównaniu do I kwartału 2024 roku, a skorygowana EBITDA wyniosła 19,4 mln USD, co oznacza spadek o 11,4% z poziomu 21,9 mln USD odnotowanego w I kwartale 2024 roku.

Koszty sprzedaży i marketingu w II kwartale 2024 roku wzrosły o 40% rdr

Dzięki poprawie skuteczności kampanii marketingowych w ostatnich kilku kwartałach, spółka utrzymywała znacznie wyższy poziom wydatków na pozyskiwanie nowych użytkowników (UA) w porównaniu do 2023 roku. W II kwartale 2024 koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 40% rok do roku. Wzrost ten istotnie wpłynął na skorygowaną EBITDA oraz przepływy pieniężne netto w tym okresie. Spółka oczekuje jednak, że inwestycje te przyniosą zwrot w nadchodzących kwartałach i latach.

W drugiej połowie roku Huuuge planuje obniżyć wydatki na pozyskiwanie użytkowników, dostosowując je do harmonogramu wdrażania nowych funkcjonalności do swoich flagowych gier Huuuge Casino oraz Billionaire Casino. Jednocześnie Spółka będzie optymalizować kampanie pod względem rentowności.

Wraz ze wzrostem popularności nowych funkcjonalności, Huuuge będzie odpowiednio zwiększać inwestycje w marketing.

Perspektywy na 2024 rok — utrzymanie wysokiej rentowności pomimo niższych przychodów Osłabienie rynku gier typu social casino oraz przesunięcie harmonogramu wdrożenia nowych funkcjonalności do flagowych gier Huuuge Casino oraz Billionaire Casino na drugą połowę roku, było powodem spadku przychodów Spółki w II kwartale 2024 roku. Mimo to, druga połowa 2024 roku zapowiada się obiecująco. Huuuge planuje wprowadzić długo oczekiwane elementy gier, które mają znacząco zwiększyć zaangażowanie użytkowników oraz przychody Spółki. Największy wpływ tych działań przewiduje się na koniec czwartego kwartału.

Huuuge cały czas kładzie silny nacisk na rentowność. Pozostanie ona priorytetem w nadchodzących kwartałach. Mimo niższych od oczekiwanych przychodów, firma jest pewna, że podjęte kroki pozwolą na osiągnięcie solidnej skorygowanej EBITDA oraz utrzymanie wysokiego poziomu przepływów pieniężnych.

Rozwój “Huuuge Pods” – inwestycja w przyszłość

Huuuge kontynuuje inwestycje w rozwój nowych gier. Zespoły „Pods” pracują nad innowacyjnymi tytułami. Dwie testowe premiery (MVP / tech launch) planowane są na drugą połowę 2024 roku. Huuuge zainwestował też niedawno w Empire Games, małe studio, które będzie funkcjonować jako nowy zewnętrzny zespół, wspierając działania na rzecz organicznego rozwoju.

Wojciech Wronowski, CEO Huuuge, Inc. powiedział: „W tym roku Huuuge obchodzi swoje 10 lecie. Przychody naszych flagowych gier, Huuuge Casino oraz Billionaire Casino, przekroczyły 2 miliardy dolarów od dnia premiery. To sukces, który udało się osiągnąć tylko nielicznym w branży. Huuuge nadal generuje silne przepływy pieniężne, osiągając 33 mln USD netto z działalności operacyjnej w pierwszej połowie 2024 roku, co potwierdza efektywność naszego biznesu oraz dyscyplinę finansową. Patrząc w przyszłość, rentowność pozostanie priorytetem dla Huuuge. 110 milionów dolarów gotówki daje nam możliwość aktywnego poszukiwania podmiotów do przejęcia. Jesteśmy przekonani, że z czasem pojawi się właściwa okazja inwestycyjna.”

PODSTAWOWE DANE FINANSOWE

KLUCZOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus