Shoper, najchętniej wybierany dostawca e-commerce w modelu SaaS w Polsce, potwierdza swoje wyniki finansowe osiągnięte w drugim kwartale 2024 roku. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 15,8 mln zł, co oznacza wzrost o 32% rok do roku.
5 września SHO (SHOPER), spółka wchodząca w skład indeksu sWIG80 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał oraz pierwsze półrocze 2024 roku. W drugim kwartale 2024 roku przychody Shoper sięgnęły 46,1 mln zł, co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Sukcesy odnieśli również Klienci korzystający z platformy Shoper. Wartość sprzedaży w sklepach internetowych Shoper wyniosła w drugim kwartale 2,6 mld zł (GMV Sklepy), a powiększona o inne kanały sprzedaży wyniosła blisko 3,5 mld zł (GMV Omnichannel). Oba wskaźniki poprawiły się odpowiednio o 35 i 61% w stosunku do drugiego kwartału 2023 r.
– Dwucyfrowy wzrost przychodów w drugim kwartale tego roku potwierdza silną pozycję rynkową Shoper oraz efektywność strategii rozwoju technologii i oferty. Z satysfakcją obserwujemy, jak nasze działania konsekwentnie przynoszą pozytywne rezultaty i zaskakują rynek oraz analityków.– komentuje Piotr Biczysko, CFO Shoper – Cieszy nas również ponad pięciokrotnie wyższa dynamika wzrostu GMV Omnichannel naszych klientów w porównaniu z rynkiem. To pokazuje, że sklepy internetowe Shoper napędzają polski e-commerce. – dodaje.
Shoper z udanym początkiem trzeciego kwartału
Spółka opublikowała również wskaźniki przedstawiające efektywność sprzedażową jej Klientów dla lipca oraz sierpnia 2024 roku. W tym okresie sklepy internetowe działające na platformie Shoper wygenerowały rekordowo wysokie wzrosty– wskaźnik GMV Sklepy za dwa miesiące wzrósł o 30% rok do roku, a powiększony o dodatkowe kanały sprzedaży (GMV Omnichannel) odnotował wzrost aż o 60% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku.
– Sprzedawcy korzystający z platformy Shoper nie zwalniają tempa, a ich efektywność sprzedażowa systematycznie rośnie. Wyniki z dwóch pierwszych miesięcy trzeciego kwartału napawają nas optymizmem i stanowią dobry prognostyk na kolejne miesiące roku – dodaje Piotr Biczysko.
Rozwój cross-border oraz nowe partnerstwa
Shoper to najchętniej wybierany dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego oraz szereg usług wspierających sprzedaż, tj. sprzedaż wielokanałowa, płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu.
Spółka w ubiegłym półroczu nawiązała współprace z firmami takimi jak: XBS Group, PayPro (Przelewy24), Ebury, NestBank i Santander. Firma otworzyła również nowe centrum kompetencyjne skupione wokół rozwoju AI oraz marketingu internetowego.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że strategia Shoper zakłada dalszy dynamiczny rozwój oferty umożliwiającej polskim sklepom internetowym sprzedaż produktów za granicę tj. rozwój oferty Shoper Broker oraz obsługa płatności wielowalutowych.
– Nasza strategia przynosi oczekiwane rezultaty, co potwierdza rosnący GMV naszych Klientów. Nieustannie poszukujemy efektywnych rozwiązań i nawiązujemy globalne współprace, aby zapewnić sprzedawcom korzystającym z Shoper przewagę konkurencyjną. – mówi Paweł Rybak, CCO Shoper – Kontynuujemy rozwój ekosystemu Shoper w obszarach takich jak reklama cyfrowa, płatności, logistyka i sprzedaż wielokanałowa, ze szczególnym naciskiem na wsparcie Klientów w ekspansji na rynki zagraniczne.