Giełdowy dystrybutor materiałów elektrotechnicznych i asortymentu OZE w pięć miesięcy roku obrotowego 2024/2025 zanotował szacunkowo ponad 500 mln zł przychodów ze sprzedaży (+2% rdr), a kanał e-commerce zwiększył obroty o 28% rdr. O ile Grupa Grodno umacnia wiodącą pozycję rynkową, o tyle sierpień br. nie przyniósł jeszcze przełomu w niesprzyjających trendach otoczenia.
Grupa GRN (GRODNO) opublikowała wstępne dane szacunkowe dane o sprzedaży w sierpniu 2024 roku. Wynika z nich, że miesięczna sprzedaż spadła o 3% rdr, do 100,4 mln zł, w tym wartość przychodów zsegmentu OZE zmniejszyła się o 5% rdr, do 31,3 mln zł. Z kolei kanał e-commerce, będący coraz ważniejszym filarem strategii omnichannel, wzrósł o 15% rdr, do 13,3 mln zł.
- Tegoroczny sierpień był okresem wybitnie wakacyjnym, co wiele branż odczuło w wynikach sprzedażowych. Relatywnie niska aktywność zakupowa klientów przez większość miesiąca wraz z trudną sytuacją na rynku elektrotechnicznym i ogólna silna konkurencja cenowa nie były korzystną mieszanką, ale mimo to prawie obroniliśmy przychody miesięczne sprzed roku, a dla pierwszych pięciu miesięcy obecnego roku finansowego zanotowaliśmy nieznaczny, ale jednak plus. Umacniamy pozycję rynkową i budujemy fundamenty długoterminowego wzrostu – komentuje Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
Publikacja raportu okresowego Grupy Grodno zfinalnymi rezultatamisprzedażowymi i finansowymiza pierwszą połowę roku finansowego 2024/2025 (okres od kwietnia do września br.) planowana jest na 12 grudnia br.