Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Jakub Dwernicki: Do końca 2025 r. chcemy dysponować najbardziej zaawansowaną platformą e-commerce w regionie

Udostępnij

Technologiczna Grupa CBF (CYBERFLKS) kontynuuje trend wzrostowy i konsekwentnie zwiększa skalę działalności. W II kwartale br. zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 17,8 mln zł, to 72 proc. wzrost w porównaniu z wynikiem uzyskanym w analogicznym okresie ub. roku. Od kwietnia do czerwca br. przychody netto Grupy przekroczyły 154 mln zł (32 proc. wzrost r/r), a skorygowana EBITDA osiągnęła prawie 42 mln zł (21 proc. wzrost r/r). W raportowanym okresie Grupa wypracowała 37,8 mln zł przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej (67 proc. wzrost r/r).

- Za Grupą cyber_Folks kolejny rekordowy kwartał oparty na organicznym wzroście. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii generujemy powtarzalne zyski i zwiększamy skalę działalności.  Praca włożona w rozwój nowych produktów skutkuje wzrostem liczby klientów i budowaniem przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku. Nasze produkty i rozwiązania są pierwszym wyborem dla ponad 360 tys. klientów – zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Biegniemy w biznesowym maratonie osiągając coraz lepsze wyniki, a naszym celem w tym wyścigu jest zdobycie najwyższego miejsca na podium w kategorii e-commerce. – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.  

Od kwietnia do czerwca br. Grupa osiągnęła 17,8 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej (72 proc. wzrost r/r). W tym czasie skonsolidowane przychody netto przekroczyły 154 mln zł (32 proc. wzrost r/r), a skorygowana EBITDA wyniosła prawie 42 mln zł (21 proc. wzrost r/r). W II kwartale br. Grupa wypracowała 37,8 mln zł przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej.  

Nadrzędnym celem Grupy jest stały rozwój ekosystemu usług, które pozwolą klientom zaoszczędzić cenny czas na drodze do tworzenia i rozwoju własnego biznesu w Internecie. Najnowszy autorski produkt _Now, innowacyjny kreator stron internetowych napędzany technologią sztucznej inteligencji, zyskuje nowe, coraz liczniejsze grupy odbiorców. Co miesiąc w kreatorze powstaje ok. 2 tys. nowych stron. Obecnie prowadzone są aktywne prace promujące to rozwiązanie w Polsce, a już niedługo premiera narzędzia planowana jest za granicą.  

- cyber_Folks to już teraz silny i aktywny gracz na polskim rynku e-commerce. Od lat konsekwentnie pracujemy nad rozwojem know-how i technologii e-commercowych: doskonalimy nasze kompetencje, rozwijamy zespoły, mocno inwestujemy w ten obszar, wierzymy, że to na nim będziemy budować przyszłość całej Grupy. W ramach ekosystemu cyber_Folks działa już ponad 40 tys. sklepów internetowych. Tylko na naszej autorskiej platformie _Stores mamy przeszło 1 tys. klientów. Do końca 2025 roku chcemy dysponować najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą e-commerce w regionie, która może obsłużyć ponad 90 proc. istniejących biznesów e-commerce. –  informuje Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

W lipcu br. cyber_Folks sfinalizowała sprzedaż wszystkich posiadanych akcji (33,34 proc.) Profitroom-u za kwotę 97,5 mln zł. Wpływ netto, po uwzględnieniu kosztów transakcyjnych i podatku od zysku, wyniósł ok. 83 mln zł.  

- W efekcie odnotowaliśmy blisko 3-krotny zwrot zainwestowanego kapitału. Na bieżąco poszukujemy celów inwestycyjnych, które w znaczący sposób mogą wzmocnić nasz biznes. Sprzedaż Profitroom-u znacząco obniżyła poziom zadłużenia Grupy, które obecnie zbliżyło się do 0,7 długu netto do EBITDA. Tym samym zadłużenie netto do końca roku może spaść do zera. – informuje Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks.

Silna pozycja gotówkowa pozwoliła na rekordową dystrybucję zysku do akcjonariuszy. Za 2023 r. spółka wypłaciła łącznie 21,2 mln zł dywidendy (1,5 zł na jedną akcję), a kolejne 6,8 mln zł z zysku netto za ub. rok przeznaczyła na skup akcji własnych. Zarząd deklaruje utrzymanie polityki dywidendowej w kolejnych latach.

Także lipcu br. cyber_Folks awansowała do indeksu mWIG40 i znalazła się w gronie 60 wiodących spółek notowanych na GPW.  

Awans do mWIG40 to realizacja kolejnego kamienia milowego w naszej historii. Jego osiągniecie było możliwe dzięki intensywnej i przemyślanej pracy nad wzrostem biznesu. W konsekwencji istotnie wzrosła nasza kapitalizacja i zainteresowanie inwestorów, którym niezmiennie dziękujemy za zaufanie. – komentuje Jakub Dwernicki. – Naszym DNA jest tworzenie autorskich produktów, a stale rosnący popyt na rozwiązania cyfrowe daje nam nieograniczone możliwości dalszego rozwoju. Wierzymy, że przyszłe lata mogą być jeszcze lepsze dla naszego biznesu. – dodaje.  

Od czasu IPO przychody Grupy wzrosły 5-krotnie, a kapitalizacja ponad 7-krotnie – obecna przekroczyła poziom 1,8 mld zł. Celem Zarządu jest kontynuacja wzrostu realizowanego od czasu IPO, a w konsekwencji zdobycie pozycji jednego z niewielu polskich jednorożców.  

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus