Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto CD Projektu wzrósł w pierwszym półroczu do 170 mln zł

Udostępnij

W I półroczu 2024 r. CD PROJEKT kontynuował prace deweloperskie nad nadchodzącymi tytułami, jednocześnie prowadząc działania wspierające sprzedaż wydanych już gier. Spółka zamierza niebawem wejść w fazę pełnej produkcji projektu Polaris – gry otwierającej nową wiedźmińską sagę.  

– Prace nad Polarisem postępują – zespół odpowiedzialny za rozwój gry jest coraz bliżej osiągnięcia ważnego milestone’a, który zakończy etap preprodukcji.  I półrocze było również intensywnym okresem dla naszego studia w Bostonie, gdzie kładziemy fundamenty pod Oriona, kolejną  grę w świecie Cyberpunka – mówi Michał Nowakowski, Joint CEO CDR (CDPROJEKT).

W maju br. swoją premierę miał REDkit — edytor do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, pozwalający użytkownikom tworzyć własne przygody w świecie Geralta z Rivii. 

– Już teraz, parę miesięcy po udostępnieniu graczom zestawu narzędzi deweloperskich, widzimy wiele ciekawych projektów moderskich. Cieszymy się, widząc zaangażowaną społeczność graczy, która dzieli się swoimi pomysłami i dodaje nowych sił Wiedźminowi 3 – grze, która już w przyszłym roku będzie obchodziła swoją 10 rocznicę premiery – zaznacza Michał Nowakowski.

Przychody Grupy CD PROJEKT w I półroczu 2024 r. wyniosły 425 mln zł, za co w głównej mierze odpowiadała sprzedaż Cyberpunka 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności. Skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 170 mln zł. 

– Obok bardzo dobrych wyników finansowych, które na poziomie zysku netto były o blisko 90% wyższe niż przed rokiem, w I półroczu 2024 r. odnotowaliśmy również wzrost naszych rezerw finansowych. Pomimo wypłaty akcjonariuszom blisko 100 mln zł dywidendy oraz przeznaczenia ponad 150 mln zł na rozwój projektów, wzrosły one w tym okresie o ponad 55 mln zł – podsumowuje Piotr Nielubowicz, CFO CD PROJEKT.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus