Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Andrzej Ilczuk, Ten Square Games: Realizacja planu strategicznego jest kluczowa dla odwrócenia trendu w przychodach

Udostępnij

Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, spółka Ten Square Games S.A. (TSG, Spółka) odnotowała stabilny wynik na poziomie skorygowanej EBITDA w wysokości 27,3 mln PLN. Mocną stroną Grupy pozostaje silny potencjał do regularnego generowania gotówki. Wynik netto Grupy w II kwartale 2024 r. wyniósł 22 mln PLN, co oznacza istotną poprawę zarówno rok do roku, jak i kwartał do kwartału. Spółka osiągnęła również znaczące postępy w realizacji planu mającego na celu poprawę wyników jej głównych produktów, Fishing Clash i Hunting Clash, oraz przyspieszenie rozwoju Wings of Heroes. Do inicjatyw rozwojowych Grupy, takich jak testowanie prototypów nowych gier, dołączył również Rortos, zwiększając tym samym szanse na przyszły wzrost wyników Grupy.

– Nasze wyniki za II kwartał 2024 roku podkreślają siłę modelu biznesowego TEN (TSGAMES), nawet w trudnym otoczeniu rynkowym. Konsekwentna realizacja naszego planu strategicznego jest kluczowa dla odwrócenia trendu w przychodach Grupy, i cieszymy się, że widzimy pierwsze efekty tych działań w postaci poprawy dynamiki przychodów. To pozostaje niezmiennie naszym priorytetem także w drugiej połowie 2024 roku. – powiedział Andrzej Ilczuk, prezes Ten Square Games S.A. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad rozwojem trzech prototypów gier, które stwarzają nam szanse na poszerzenie zasięgu działalności, pozyskanie nowych graczy oraz eksplorowanie nowych modeli biznesowych w przyszłości.

Efektywność finansowa w wymagających warunkach rynkowych

W II kwartale 2024 roku płatności Grupy osiągnęły poziom 96,2 mln PLN, co stanowiło niewielki spadek (o 3,4%) w porównaniu do I kwartału 2024 roku. Ten wynik był przede wszystkim rezultatem spadku w płatnościach dwóch głównych tytułów: Fishing Clash i Hunting Clash, częściowo zrekompensowany wzrostem przychodów w Wings of Heroes. Był to trzeci kwartał z rzędu wzrostu przychodów w tym tytule. Ten Square Games konsekwentnie realizowało plan strategiczny skupiając się na stabilizacji wyników kluczowych tytułów, poprawie wskaźników KPI gier oraz wprowadzaniu nowych funkcjonalności i aktualizacji głównych produktów. Grupa poczyniła znaczące postępy w pracach nad dwoma prototypami gier. Także Rortos, spółka zależna TSG, rozpoczęła pracę nad własnym prototypem gry. Inicjatywy te mają na celu zwiększenie szans na przyszły wzrost i poszerzenie portfolio firmy o nowe produkty.

Strategiczne zmiany w największych tytułach wspierają odbudowę wyników

Fishing Clash, jeden z flagowych tytułów Grupy, odnotował 2,6% spadek płatności kwartał do kwartału, osiągając 59,6 mln PLN. Jednak wdrożenie systematycznych działań ukierunkowanych na utrzymanie graczy w grze, w połączeniu z licznymi poprawkami technicznymi i zmianami opartymi na badaniu opinii  graczy w pierwszej połowie 2024 roku, doprowadziło do stopniowej poprawy, z płatnościami rosnącymi o 6,6% w lipcu w porównaniu do czerwca. W I kwartale 2024 roku do gry wprowadzony został nowy tryb rozgrywek klanowych („Clan Games”), który był dalej rozwijany w II kwartale. Na początku sierpnia 2024 roku gra została wzbogacona o nowy tryb „Arena”, który wniósł inny poziom emocji do rozgrywek klanowych. W kolejnych kwartałach 2024 roku zespół Fishing Clash skupi się na poprawie doświadczeń użytkowników w grze zgodnie z planem działań ukierunkowanych na utrzymanie liczby graczy („ani-churn strategy”). Planowane aktualizacje gry mają na celu ulepszenie funkcjonalności związanych z rywalizacją oraz położenie większego nacisku na aspekty społecznościowe Fishing Clash.

Hunting Clash odnotował spadek płatności o 6,8% w II kwartale 2024 roku w porównaniu do poprzedniego kwartału. Jednak gra zaczęła czerpać już korzyści z wprowadzenia największej aktualizacji od momentu jej premiery, która otworzyła jej drogę do dalszego rozwoju. Zespół pracował nad poprawą wydajności technologicznej gry oraz doświadczenia gracza, wprowadzając m.in. nowe wizualizacje postępów gracza oraz ograniczone czasowo rankingi. Widać również pierwsze pozytywne efekty zmian w działalności LiveOps. Dodatkowo, wprowadzenie funkcjonalności związanych z kolekcjonowaniem materiałów i trofeów znacznie zwiększyło zaangażowanie graczy i monetyzację. W lipcu 2024 roku płatności w Hunting Clash wzrosły o 12,5%, co czyni ten miesiąc drugim najlepszym dla tego tytułu w 2024 roku.

W II kwartale 2024 roku, gra Wings of Heroes kontynuowała trajektorię wzrostu, z płatnościami rosnącymi o 19,6% kwartał do kwartału, osiągając 3,5 mln PLN. Zespół odpowiedzialny za rozwój Wings of Heroes skupił się w tym czasie na poprawie systemu dopasowania graczy w bitwach, wprowadzając m.in. sugerowany tryb rozgrywki. Kolejną wprowadzoną zmianą była możliwość wymiany zbędnych części zamiennych do samolotów na inne przydatne przedmioty. Dodatkowo poprawiono techniczne aspekty funkcjonowania, a także dodano trzy nowe miejsca na reklamy, aby zwiększyć przychody.

Plany na nadchodzące miesiące koncentrują się na wzmocnieniu aspektu społecznościowego gry. Obejmują one między innymi dalszy rozwój funkcjonalności w oparciu o eskadry oraz wprowadzenie rywalizacji między nimi. Prace nad tym projektem są już w toku. 

W lipcu 2024 roku płatności w Wings of Heroes wyniosły 1,6 mln PLN, co oznacza wzrost o 27,1% w porównaniu do czerwca tego roku. Był to również najwyższy miesięczny wynik osiągnięty przez grę w 2024 roku.

Innowacyjne prototypy szansą na przyszłe wzrosty

TSG intensywnie pracuje nad dwoma kluczowymi prototypami—Trophy Hunter i Fishing Champions—skierowanymi do różnych grup demograficznych i oferującymi całkowicie odmienne doświadczenia rozgrywki niż obecna oferta TSG. Trophy Hunter ma już za sobą pierwsze testy rynkowe, a wnioski z tych testów zostały wykorzystane do dalszej rozbudowy prototypu oraz do prac nad drugim prototypem TSG, Fishing Champions. Test rynkowy tego drugiego prototypu został przesunięty w czasie, aby zastosować w nim rozwiązania oparte na wnioskach z testów Trophy Huntera. Do inicjatyw rozwojowych Grupy TSG dołączył Rortos, który rozpoczął prace nad prototypem gry lotniczej, które są obecnie na bardzo wczesnym etapie koncepcyjnym.

W nadchodzących miesiącach priorytetem TSG pozostaje praca nad poprawą wyników obecnych tytułów oraz testowania i rozwój nowych projektów. W swoich działaniach Grupa planuje korzystać rozwiązań oferowanych przez najnowsze technologie, aby poprawiać monetyzację i zaangażowanie graczy. Dodatkowo, Spółka będzie utrzymywać dyscyplinę kosztową i skupi się na działaniach umożliwiających dalszy wzrost udziału TSG Store w całkowitych przychodach Grupy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus