Grupa „MERCOR” S.A., należąca do liderów europejskiego rynku zabezpieczeń przeciwpożarowych, w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/2025 (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2024 r.) przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 137,2 mln zł (-9,8% r/r) odnotowała zysk netto w wysokości 6,5 mln zł, EBIT w wysokości 10,3 mln zł, oraz EBITDA na poziomie 15,2 mln zł.
Wyniki pierwszego kwartału roku obrotowego 2024/25 były pod wpływem niższego poziomu zamówień w okresie grudzień 2023 - marzec 2024, co było związane z trudniejszymi warunkami rynkowymi, w tym wyhamowaniem inwestycji budowlanych i opóźnieniami w uruchomieniu funduszy unijnych na polskim rynku. Naszą siłą jest dywersyfikacja produktowa i geograficzna, co pozwoliło nam na poszukiwanie rynkowych szans pomimo wyzwań i przełożyło się na wyższy udział sprzedaży eksportowej w przychodach. Jednocześnie utrzymaliśmy solidny poziom marży brutto na sprzedaży, która w omawianym kwartale wyniosła 26,7%, wobec 25,4% w tym samym okresie minionego roku oraz 26,06% w całym roku obrotowym 2023/24 – podkreśla Krzysztof Krempeć, Prezes Zarządu MCR (MERCOR)
W pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/25 Grupa wygenerowała przychody z rynku krajowego na poziomie 46,9% przychodów, czyli 64,4 mln zł. Z kolei 53,1% sprzedaży, czyli 72,9 mln zł, pochodziła z rynków zagranicznych.
Początek roku obrotowego z solidnym poziomem zamówień
W pierwszych miesiącach bieżącego roku obrotowego wartość pozyskiwanych przez nas zamówień powróciła do satysfakcjonujących poziomów. Od kwietnia do lipca pozyskaliśmy kontrakty o łącznej wartości 204,2 mln zł, co oznacza, że ich wartość była zbliżona do pozyskanych w tym samym okresie ubiegłego roku (202,8 mln zł), pomimo trudniejszej niż w 2023 roku sytuacji rynkowej. Otoczenie rynkowe pozostaje wymagające, ale liczymy, że w kolejnych okresach pojawią się nowe inwestycje budowlane, które będą wspierać rynek naszej działalności – mówi Krzysztof Krempeć.
WYNIKI GRUPY „MERCOR” PO PIERWSZYM KWARTALE ROKU OBROTOWEGO 2024/25:
w tys. zł |
1Q2024/25 |
1Q2023/24 |
Zmiana |
---|---|---|---|
Przychody ze sprzedaży |
137 230 |
152 206 |
-9,8% |
Sprzedaż zagraniczna |
72 867 |
77 455 |
-5,9% |
Sprzedaż w Polsce |
64 363 |
74 751 |
-13,9% |
Zysk brutto ze sprzedaży |
36 642 |
38 682 |
-5,3% |
Marża brutto na sprzedaży (%) |
26,7% |
25,4% |
+1,3 p.p. |
EBITDA |
15 233 |
20 489 |
-25,7% |
Marża EBITDA |
11,1% |
13,5% |
-2,4 p.p. |
EBIT |
10 397 |
15 523 |
-33,0% |
Marża EBIT (%) |
7,6% |
10,2% |
-2,6 p.p. |
Zysk netto |
6 548 |
12 649 |
-48,2% |
Zysk netto przypadający akcjonariuszom podmiotu dominującego |
6 068 |
11 733 |
-48,3% |
Marża netto (%) |
4,8% |
8,3% |
-3,5 p.p. |