W drugim kwartale br. przychody Grupy wyniosły 845 mln zł (wzrost o 21% rdr), a zysk operacyjny skorygowany o koszty programu motywacyjnego 202 mln zł (wzrost o 38% rdr) – tym samym Grupa osiągnęła najlepszy kwartalny wynik w swojej historii. Dynamicznie rosnące zyski potwierdzają bardzo dobrą sytuację całej Grupy. W sprzedaży kart sportowych od kilku miesięcy Grupa obserwuje powrót do sezonowości typowej dla okresu sprzed pandemii. Zmiana ta nie ma jednak przełożenia na plany Benefit Systems na 2024 rok – Spółka utrzymuje cele związane ze sprzedażą do 150 tysięcy kart sportowych w Polsce, niewielką poprawą rentowości EBIT w Segmencie Polska w drugim półroczu br., a także wzrostem rentowności operacyjnej Grupy rdr.
- Od ubiegłego roku obserwujemy powolny powrót do sezonowości typowej dla okresu sprzed pandemii i dynamiki sprzedaży charakterystycznej dla lat 2017-2019. Jednocześnie nie słabnie popyt na aktywność fizyczną, co widać nie tylko w wykorzystaniu kart sportowych, ale i w rosnącym ruchu w naszych klubach fitness – mówi Emilia Rogalewicz, członek Zarządu Benefit Systems i dodaje: W drugim kwartale osiągnęliśmy, mimo mniej intensywnego sezonu, rekordowy wynik zysku operacyjnego na poziomie ponad 200 mln zł, co oznacza poprawę aż o 38% rok do roku. Kondycja finansowa Grupy jest na bardzo dobrym poziomie, co pozwala nam kontynuować zaplanowane na ten rok inwestycje zarówno w Polsce, jak i zagranicą. W tym roku nabyliśmy w Polsce klub Active Point w Tychach (1Q), cztery obiekty Good Luck Club w aglomeracji Trójmiejskiej (2Q) oraz Artis w Warszawie i Gym World w Poznaniu (3Q). Analizujemy rynek i nie wykluczamy kolejnych przejęć klubów do końca roku. Jednocześnie zwiększamy potencjał oferty MultiSport na pozostałych rynkach, poszerzając portfolio klubów własnych m.in. o 15 działających klubów sieci Flais oraz trzy kolejne obiekty w budowie w Bułgarii.
W drugim kwartale br. przychody ze sprzedaży Grupy BFT (BENEFIT) wyniosły 844,8 mln zł i były o 21% wyższe, niż w analogicznym okresie w 2023 r. Grupa odnotowała 202 mln zł zysku operacyjnego skorygowanego o koszt programu motywacyjnego oraz 108,9 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego.
W pierwszym półroczu przychody osiągnęły poziom 1 645,9 mln (+24% rdr), a zysk operacyjny skorygowany o koszt programu motywacyjnego i zysk netto odpowiednio 333 mln zł (wzrost o 56%) i 201 mln zł (zmiana o 11% rdr). Grupa kończy kwartał z pozycją gotówką netto 469 mln zł.
Pod koniec września i listopada br. Benefit Systems wypłaci dywidendę w wysokości blisko 400 mln zł (135 zł na jedną akcję).
Segment Polska
Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w drugim kwartale 616,4 mln zł, co oznacza wzrost o 24% rok do roku (w pierwszym półroczu: 1 198,2 mln zł, zmiana o 29% rdr). Liczba kart w tym okresie w Polsce osiągnęła poziom 1 497,7 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 13% rdr. Obecnie w Programie MultiSport dostępnych jest ponad 45 różnych aktywności sportowych, oferowanych przez ponad 5,4 tys. obiektów partnerskich. W drugim kwartale b.r. własne sieci fitness zwiększyły przychody o ponad jedną trzecią oraz odnotowały 25% wzrost liczby karnetów rdr (wynik ten uwzględnia nowo przejęte kluby).
- Kontynuujemy rozwój naszej sieci klubów fitness, który pokazuje, że można ten biznes budować na zdrowych fundamentach – nowe oraz przejęte kluby fitness kontrybuują do poprawy wyniku Segmentu Polska. Planujemy kolejne inwestycje w infrastrukturę sportową – zarówno na poziomie organicznym, jak i w ramach akwizycji. To ważne ze względu na długoterminowy rozwój Programu MultiSport, w tym zabezpieczenie jego przewag rynkowych, jak również utrzymujący się wysoki popyt na usług sportowo-rekreacyjne w naszym kraju – wyjaśnia Marcin Fojudzki, członek Zarządu Benefit Systems.
Segment Zagranica
Przychody Segmentu Zagranica wyniosły 228,4 mln zł w drugim kwartale (wzrost o 14% rdr) oraz 447,8 mln w pierwszym półroczu (zmiana o 15% rdr). Kwartalny zysk operacyjny segmentu wyniósł 38,0 mln zł, a półroczny 63,3 mln zł. Na koniec czerwca br. aktywnych było łącznie 495,6 tys. kart MultiSport, a dla uczestników programu dostępnych było łącznie 5,3 tys. obiektów partnerskich na wszystkich rynkach. - Od początku roku zwiększyliśmy liczbę własnych obiektów sportowych za granicą o 28 placówek i obecnie zarządzamy 59 klubami fitness. Do końca roku planujemy dodanie kolejnych 15 obiektów, co przełoży się na podwojenie naszej sieci klubów fitness w całym 2024 roku – dodaje Marcin Fojudzki.