Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Proacta pozyskała 2,02 mln zł z emisji akcji serii N

Udostępnij

Notowana na NewConnect spółka bioinformatyczna PAC (PROACTA) zakończyła emisję akcji serii N i pozyskała 2,02 mln zł. Wszystkie dostępne akcje w ramach przeprowadzonej oferty zostały przydzielone na rzecz 33 podmiotów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój i promocję produktów własnych w szczególności platformy „Dbam o siebie Smart LAB”.

Proacta sukcesywnie zwiększa zaangażowanie w sektorze medycznym. Spółka bioinformatyczna zaprezentowała produkty własne, na czele z platformą Dbam o siebie Smart LAB, która wystartowała w lipcu br. W związku z dynamicznym rozwojem oraz dalszymi ambitnymi planami akcjonariusze spółki zadecydowali o podwyższeniu kapitału poprzez emisję do 4 049 139 akcji serii N o wartości 0,5 zł za akcję w ramach subskrypcji zamkniętej z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. 19 sierpnia nastąpił przydział 100 proc. akcji nowej emisji, które zostały objęte przez inwestorów.

- W trakcie trwającej oferty publicznej transparentnie przedstawiliśmy nasze innowacyjne produkty, dalsze plany oraz potrzeby kapitałowe. Objęcie wszystkich akcji przez inwestorów jest nie tylko dowodem zaufania, ale także potwierdzeniem słusznie obranego kierunku rozwoju. Pozyskane środki pokryją nasze kluczowe cele emisyjne dotyczące rozwoju oraz promocji naszych rozwiązań  – informuje Arkadiusz Zachwieja, wiceprezes Proacta S.A.

Z początkiem lipca uruchomiona została platforma „Dbam o siebie Smart LAB”, sklasyfikowana jako wyrób medyczny, która wspiera pacjentów w analizie wyników badań laboratoryjnych krwi. W początkowej fazie komercjalizacji platforma została udostępniona klientom indywidualnym (pacjentom). Na jesieni planowany jest start ogólnopolskiej kampanii informacyjnej platformy.

Wśród produktów Proacta, które spółka chce rozwijać w kolejnych etapach jest „Portal Pacjenta”, służący do monitorowania stanu zdrowia, zarządzania danymi medycznymi i wspierania procesu leczenia. Kolejnym autorskim rozwiązaniem jest „Digital Breast Cancer Unit” - innowacyjna platforma wykorzystująca zaawansowane technologie do optymalizacji procesu leczenia raka piersi.

- Ostatnie miesiące były kluczowe dla rozwoju spółki, tym samym udowodniliśmy, że nasze plany koncentracji działalności w sektorze ochrony zdrowia są bardzo poważne i nie kończą się na jednym produkcie. Nasze doświadczenie i kompetencje zostały docenione przez inwestorów. Jestem przekonany, że nasze działania w obszarze rozwiązań bioinformatycznych w połączeniu z rozwijającymi się technologiami AI przyczynią się do dalszej ekspansji i umocnienia pozycji rynkowej spółki – mówi Paweł Ciesielka, prezes Proacta S.A.

Na przełomie lipca i sierpnia br. Proacta poczyniła znaczące działania biznesowe oraz rozwojowe w sektorze ochrony zdrowia. Spółka nawiązała współpracę z Medidesk, obejmującą wsparcie sprzedaży i promocji produktów oraz usług skierowanych do klientów B2B. Rozwiązania AI firmy wzbudziły zainteresowanie instytucji medycznych, co zaowocowało listami intencyjnymi ze Światowym Centrum Słuchu i Uniwersyteckim Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka. Ponadto, spółka zależna Ve Space podpisała trzyletnią umowę z Centrum Edukacji Medycznej o wartości 1,6 mln zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus