Giełdowy specjalista od rozrywki VR skupiał się operacyjnie w II kw. 2024 r. na rozwoju adaptacji gry Gas Station Simulator w technologii wirtualnej rzeczywistości. W wymiarze finansowym miniony kwartał oznaczał z kolei dla spółki GDC (GAMEDUST) wyraźną poprawę wyników.
W okresie kwiecień-czerwiec 2024 roku spółka Gamedust zanotowała zysk ze sprzedaży wobec strat na tym poziomie zarówno w kwartał wcześniej, jak i przed rokiem. Zminimalizowała również straty na niższych poziomach rachunku wyników oraz zbalansowała przepływy pieniężne.
- Za nami kolejny pracowity kwartał. Trzymamy koszty w ryzach i skupiamy się na najważniejszych projektach, po których spodziewamy się największych strumieni przychodowych. Maksymalizujemy więc zarówno bieżące wyniki, jak również pracujemy na polepszenie rezultatów w kolejnych okresach. Zbudowaliśmy już renomę na rynku VR, ale wciąż nieustannie dążymy do tego, aby nasze projekty były synonimem innowacji i zapewniały unikalne doświadczenia dla graczy na całym świecie - wskazuje Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.
Głównym projektem realizowanym przez zespół Gamedust w II kw. br. była produkcja wersji Vertical Slice gry Gas Station Simulator w technologii VR, która została pozytywnie oceniona zarówno przez Meta, jak i Drago Entertainment. Vertical Slice Milestone to kluczowy etap w procesie developmentu gry, w którym tworzy się w pełni funkcjonalną wersję demonstracyjną gry, zawierającą wszystkie istotne elementy rozgrywki, grafiki, dźwięku i narracji, jakie znajdą się w finalnej wersji produktu. Celem tego etapu jest przedstawienie gry w takiej formie, która odzwierciedla jej ostateczny kształt na przykładzie jednego poziomu lub fragmentu rozgrywki. Ocena tej wersji przez Meta oraz DGE (DRAGOENT) zaowocowała pomyślnym rozliczeniem tej części projektu, co potwierdza, że dotychczasowe prace są zgodne z oczekiwaniami i standardami ustalonymi przez strony.
Gas Station Simulator to produkcja studia Drago Entertainment, w której grający prowadzą i rozbudowują własną stację benzynową na amerykańskim pustkowiu. Gra w wersji non-VR została sprzedana w nakładzie przekraczającym milion kopii. Adaptacja zachowuje rdzeń i kluczowe mechaniki rozgrywki pierwowzoru, skupiając się jednocześnie na wysokoimmersyjnych i różnorodnych interakcjach VRowych, dostosowując styl graficzny do wymagań mobilnych platform VR - adaptacja, nad którą obecnie pracuje Gamedust, zostanie przeznaczona na urządzenia Meta Quest 2 i Meta Quest 3.
Jednocześnie Gamedust w minionym kwartale, działając w charakterze wydawcy gry Rooms of Realities (rozwiązywanie pokojów zagadek w immersyjnej wersji VR), która w 2023 roku miała premierę wersji 1.0 na platformie Steam oraz Meta, kontynuował starania zmierzające do podniesienia potencjału sprzedażowego tytułu m.in. poprzez dostosowanie do migracji z App Lab do głównego sklepu Meta. Z kolei działając w charakterze wydawcy gier Best Forklift Operator (symulator wózka widłowego) oraz Sunrise GP (klimatyczne wyścigi samochodowe), które miały swoje premiery na platformie Nintendo Switch w II kw. 2023 roku, kontynuował starania zmierzające do poszerzenia kanałów dystrybucji dla obu tytułów (wersje Steam/Xbox oraz wersje pudełkowe). Z przyczyn leżących po stronie zagranicznego wydawcy sprzedaż wersji pudełkowych gier Sunrise GP oraz Best Forklift Operator przeznaczonych na Nintendo Switch została przesunięta z przełomu pierwszego i drugiego kwartału na przełom trzeciego i czwartego kwartału br.