Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mex Polska startuje z nowym konceptem

Udostępnij

Mex Polska, gastronomiczna spółka holdingowa notowana na GPW, świętuje otwarcie swojego 50. lokalu. W nocy z 16 na 17 sierpnia 2024 roku, w pasażu Bielaka – jednym z najbardziej kultowych miejsc na mapie Krakowa – otwarte zostały dwa nowe lokale własne Grupy: ‘Chicas&Gorillas’ oraz całkiem nowy koncept Grupy – ‘Spoko Taco’, czyli lokal z segmentu street food z kuchnią meksykańską. Mex Polska, bazując na doświadczeniu zdobytym dzięki doskonale prosperującej ogólnopolskiej sieci restauracji ‘The Mexican’, liczy na sukces swojego najnowszego brandu. Oczekuje również wzrostu dochodów, dzięki obecności w tak prestiżowej lokalizacji jednego z największych miast w Polsce. Środki na uruchomienie lokali pochodziły ze środków własnych grupy kapitałowej MEX (MEXPOLSKA).

- Debiut najnowszego konceptu w samym sercu Krakowa to ważny krok w rozwoju naszego portfolio. Pasaż Bielaka, dzięki swojej popularności i centralnej lokalizacji w tętniącym życiem centrum Krakowa, idealnie wpisuje się w naszą wizję ekspansji i budowy silnej pozycji na rynku gastronomicznym. – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A. Obecnie posiadamy już 50 lokali działających w ramach 6 ciekawych konceptów, z czego jestem bardzo dumny. To osiągnięcie jest efektem naszej zdolności do kreowania nowych brandów i elastycznego dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się trendów i oczekiwań konsumentów, a to jak nasze lokale świetnie prosperują to  efekt trafnego wyboru atrakcyjnych lokalizacji. Jestem przekonany, że nasz nowy koncept  ‘Spoko Taco’  wniesie dodatkową wartość dla Grupy Mex Polska. Chcemy, by brand wzbogacił ofertę pasażu Bielaka, wprowadzając nową jakość dla miłośników wyrazistej kuchni meksykańskiej. Liczymy, że po okresie testów w Krakowie marka ta będzie dynamicznie rozwijana na terenie całej Polski – dodaje.

‘Spoko Taco’ to  najnowszy koncept Grupy, który czerpie inspirację z kultury meksykańskiego street foodu. Główną ideą jest szybkie, smaczne jedzenie podawane w jednorazowych opakowaniach, idealne dla amatorów szybkiego posiłku na food-courtach w Centrach Handlowych lub na  ruchliwych ulicach dużych miast. Menu ‘Spoko Taco’ oferuje pięć rodzajów  dań: tacos, burrito, quesadilla, nachos, bowl oraz różnorodne sosy, które pozwalają na dostosowanie potraw do indywidualnych gustów. Wnętrze lokalu jest żywe i kolorowe, inspirowane  kulturą Meksyku, co tworzy przyjazną i energetyczną atmosferę, która podkreśla charakter serwowanych dań

‘Chicas&Gorillas’ to popularny shot & cocktail bar, który z idealnie  wpisuje się w klimat Pasażu Bielaka. Wyróżnia go unikalny wystrój inspirowany kulturą Pop-Art. Wnętrze jest pełne kontrastujących kolorów oraz motywów komiksowych, co nadaje mu charakterystyczny, dynamiczny wygląd. Marka ta , poza wspomnianym Krakowem, dostępna jest także w kilku innych największych polskich miastach, tj. Warszawa, Wrocław, Poznań i Łódź.

Oba koncepty znajdują się w Pasażu Bielaka, usytuowanym między ulicą Stolarską a Rynkiem Głównym Krakowa. Wybór tej lokalizacji nie był przypadkowy. Pasaż Bielaka cieszy się dużą rozpoznawalnością i jest doskonale znany na krakowskim rynku gastronomicznym. – Pasaż Bielaka to idealne miejsce dla naszych lokali dzięki jego centralnej lokalizacji oraz dużemu przepływowi konsumantów. Jesteśmy przekonani, że zarówno ‘Chicas&Gorillas’, jak i ‘Spoko Taco’ swietnie sobie poradzą w  tej popularnej lokalizacji, co przyczyni się do dalszego umocnienia naszej obecności na rynku krakowskim.. – mówi Paweł Kowalewski.

Od kwietnia 2024 roku, w sąsiednim lokalu,  również w pasażu Bielaka, krakowskich klientów przyciąga najpopularniejszy brand Grupy - ‘Pijalnia Wódki i Piwa’.

- Widzimy olbrzymi, wciąż niezaspokojony, popyt na uslugi gastronomiczne w dużych miastach i popularnych miejscowościach turystycznych.  Chcemy dalej skutecznie wykorzystywać ten potencjał  poprzez rozwoj naszych marek własnych właśnie w takich  lokalizacjach. – konkluduje Paweł Kowalewski.

Kluczowym celem Mex Polska pozostaje ciągła rozbudowa konceptów i poszukiwanie nowych atrakcyjnych lokalizacji.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus