Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Red Square Games z stratą netto w drugim kwartale. Czeka na konsolową premierę SlavicPunk: Oldtimer

Udostępnij

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier – RSG (RSGAMES). Oznacza to, że w pierwszym kwartale br. wartość ta wyniosła blisko 1,7 mln zł, wobec 881 tys. zł z analogicznego okresu w 2023 r. Studio oczekuje na zakończenie trwającej certyfikacji dla portów konsolowych gry „SlavicPunk: Oldtimer” i spodziewa się premiery do końca tego roku. W związku z planami produkcji nowych tytułów Spółka prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami.

Poprawie uległa struktura przychodów Red Square Games S.A., gdyż w narastająco w 2024 roku nastąpił wzrost sprzedaży produktów do kwoty blisko 1,7 mln zł, co oznacza 91 proc. więcej wobec wyniku analogicznego okresu w ub.r. gdzie ta pozycja wynosiła 881 tys. zł. W drugim kwartale 2024 r. Spółka wypracowała ponad 831 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, względem 1,5 mln zł z drugiego kwartału 2023 r. W analizowanym okresie odnotowała stratę netto na poziomie 119 tys. zł, w porównaniu zyskiem wynoszącym 656 tys. zł netto w analogicznym czasie ub. r.

- Działania podjęte w pierwszej połowie 2024 r. przez zespół Red Square Games są zgodne z obraną przez nas strategią. Chcemy ją również kontynuować w kolejnych miesiącach, co pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. W związku z planami produkcji nowych tytułów rozpoczęliśmy rozmowy z nowymi partnerami biznesowymi i mamy nadzieję, że o efektach tych działań będziemy mogli poinformować wkrótce. Aktualnie Spółka jest w fazie produkcyjnej, co ma odzwierciedlenie w wyniku finansowym za drugi kwartał tego roku. Pracujemy nad kolejnymi tytułami, a w najbliższym czasie planujemy razem z Gaming Factory premiery SlavicPunk: Oldtimer na PlayStation oraz Xbox. Wersje na konsole zostały przesłane do certyfikacji, więc czekamy na finalizację po stronie Sony i Microsoftu. ostateczną decyzję o dacie premiery podejmie wydawca portów konsolowych - mówi Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games.

W czerwcu br., czyli rok po premierze SlavicPunk: Oldtimer na PC, Red Square Games opublikowało bardzo ważną aktualizację dla gry. Anniversary Update rozwiązujący problemy zgłaszane przez graczy, ale także poprzez zmianę silnika gry z Unreal Engine 4 na wersję 5.3 projekt zyskał na jakości, przynosząc m.in. znaczne usprawnienia w grafice, fizyce oraz narzędziach deweloperskich, umożliwiając jego dalszy rozwój. Ponadto wydajność gry została zoptymalizowana, co m.in. zminimalizowało opóźnienia. Po aktualizacji poprawiły się również oceny SlavicPunk: Oldtimer. Na uwagę zasługuje fakt wzrostu pozytywnych recenzji na platformie Steam z 66 do 73 proc.

- Liczymy na to, że dostarczona graczom aktualizacja „SlavicPunk: Oldtimer” tchnie drugie życie w ten projekt, jeszcze mocniej zainteresuje społeczność graczy oraz pozwoli na ponowną ocenę produktu i dalsze zwiększanie liczby pozytywnych recenzji. Zgodnie z harmonogramem przebiega również produkcja „Sancticide” w uniwersum Komornika autorstwa Michała Gołkowskiego. W najbliższym okresie planujemy również publikację gameplay trailera z tej gry - dodaje Krzysztof Wolicki.

W związku z podpisaniem umowy z Sylen Studio i produkcji gry Sancticide, krakowskie studio zwiększyło zaangażowanie zespołu przy jej produkcji. Akcja produkowanej przez Red Square Games gry toczyć będzie się w uniwersum „Komornika” Michała Gołkowskiego. Osadzona jest w świecie biblijnej Apokalipsy i bazuje na walce wręcz z elementami rogue-lite.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus