Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Niższa sprzedaż Sygnis, "pogłębiająca się stagnacja oraz zmniejszona podaż środków na innowacje"

Udostępnij

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYG (SYGNIS) – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect Spółka odnotowała kolejne przychody ze sprzedaży soczewek oraz preform światłowodowych z technologii SYGLASS i liczy na dalszą komercjalizację tej technologii. Ponadto w najbliższych miesiącach SYGNIS planuje zwiększyć sprzedaż i rozwój urządzeń z flagowej linii DIW, zindustrializować SYGPAST oraz rozwinąć technologię DEPO do pierwszego produktu komercyjnego. Zarząd wskazuje, że decydujący wpływ na poziom wyników w drugim półroczu będzie miało pozyskanie dodatkowego kapitału.

W drugim kwartale 2024 roku SYGNIS S.A. wypracowała przychody na poziomie ponad 2 mln zł netto w porównaniu z 4,3 mln zł z analogicznego okresu ub.r. Spółka zmniejszyła stratę netto o blisko 140 tys. zł, która w drugim kwartale br. wyniosła 1 mln zł. W ujęciu narastającym przychody ze sprzedaży netto wyniosły ponad 4,8 mln zł. W okresie od stycznia do czerwca br. strata wyniosła 1,8 mln zł netto, co oznacza, że zmalała o 735 tys. zł, gdzie w porównaniu r/r ta pozycja wynosiła ponad 2,5 mln zł. Zauważalny jest również wzrost marż na sprzedawanych produktach. Znaczące jest w tym przypadku przestawienie na produkty własne, z produktów dystrybuowanych.

- Działając w drugim kwartale 2024 r. z ograniczeniami kapitałowymi wynikającymi ze spadku realizowanych dostaw produktów do klientów, osiągnęliśmy wyniki przychodowe na poziomie przeszło 2 mln zł, co przy dodatkowym ograniczeniu kosztów miesięcznych Spółki doprowadziło do straty na poziomie ok. 1 mln zł. Z optymizmem patrzymy w kierunku kolejnego półrocza. Decydujący wpływ na poziom wyników będzie miało pozyskanie dodatkowego kapitału dla Spółki - mówi Andrzej Burgs, prezes zarządu SYGNIS S.A. – Dodam, że Spółka odnotowała kolejne przychody ze sprzedaży soczewek oraz preform światłowodowych, pochodzących z technologii Syglass. Nie jest to wciąż znacząca pozycja, jednak jest to już kilkadziesiąt tysięcy złotych w minionym kwartale. Liczymy na dalszy rozwój sprzedaży tego produktu, w szczególności przez opracowywanie kolejnych aplikacji. Również technologia DEPO jest w przededniu osiągnięcia pierwszych przychodów. Realizowane są obecnie trzy projekty PoC z klientami przemysłowymi. Celujemy w podpisanie minimum dwóch kontraktów na dostawy elektrod EDM do końca 2024 roku – dodaje Andrzej Burgs.

SYGNIS sukcesywnie realizuje założony na 2024 rok plan rozwoju Spółki. Od początku tego roku SYGNIS utworzył sieć dystrybucyjną obejmującą 8 rynków, t.j. USA, Wielką Brytanię, Indie, Hiszpanię, Czechy, Włochy, Izrael i Singapur. Poza zwiększeniem sprzedaży urządzeń F-NIS, SYGNIS planuje w tym roku m.in. rozwijać technologię DEPO - autorską technologię druku z węgla szklistego. W ostatnich miesiącach firma uzyskała Korea Certification (Cerftyfikat KC), potwierdzający zgodność produktu z koreańskimi standardami jakości - K Standards, a także rozpoczęła sprzedaż produktów własnych z flagowej linii DIW (Direct Ink Writing) w Singapurze, dostarczając pierwsze urządzenie F-NIS na ten rynek.

- Miniony kwartał nacechowany był czynnikami makroekonomicznymi. Pogłębiająca się stagnacja na rynku europejskim oraz zmniejszona podaż środków na innowacje oraz modernizację w Polsce, miała znaczący wpływ na zmniejszenie przychodów SYGNIS w drugim kwartale br. Konsekwentne realizowanie strategii ekspansji globalnej z produktami, m.in. z linii DIW, pozwoli Spółce na minimalizację podatności na zachowania rynku regionalnego. Zacieśniająca się współpraca z dystrybutorami zaowocowała m.in. nową certyfikacją KC dla FNIS w Korei czy też sprzedażami w kolejnych krajach. Kompletacja dokumentacji dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju powinna skutkować w najbliższym czasie podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu w ramach grantu Eurostars, którego rozpoczęcie realizacji nastąpi już we wrześniu. Cieszy nas również zwiększenie struktury eksportu w przychodach Spółki. Estymujemy, że obecnie jest to już prawie 70 proc. naszej sprzedaży - podsumowuje Andrzej Burgs.

W czerwcu br. Spółka poinformowała, że planuje pozyskać do 6 mln PLN poprzez emisję akcji serii E w drodze subskrypcji prywatnej, o której zdecydowali o niej akcjonariusze na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. Aktualnie Zarząd Spółki kontaktuje się z wybranymi inwestorami, a pozyskany kapitał ma pozwolić na wzrost przychodów operacyjnych Spółki poprzez inwestycje zgodne z celami emisyjnymi.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus